بازداشت 5 مرد شیاد که 87 زن و مرد مازندرانی را بی پول کرده بودند

به گزارش  رکنا، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری باند 5 نفره کلاهبرداری 32 میلیارد ریالی اسکیمری با 87 شاکی توسط ماموران پلیس فتا خبر داد.

وی تشریح کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان آمل مبنی بر برداشت غیر مجاز 700 میلیون ریال وجه از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: در جریان رسیدگی به پرونده 16 نفر از شهروندان نیز با مراجعه به پلیس فتا از پرداخت غیر مجاز وجه از حساب بانکی خود اعلام شکایت کردند.

میرزایی ادامه داد: با توجه به این که برابر بررسی های به عمل آمده وجه مورد نظر با استفاده از روش اسکیمری (کپی کارت عابر) از حساب مالباختگان برداشت شده بود ماموران اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران آغاز کردند.

وی عنوان کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند یک باند کلاهبردار حرفه ای که در قالب فروشنده های دوره گرد، در فرصتی مناسب اقدام به کپی کارت مشتریان در شهرستان نور، محمودآباد، نوشهر، بابلسر، بابل و فریدونکنار و همچنین دریافت وجه از کارت های کپی شده در چندین فروشگاه تهران می کردند را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: ماموران در اقدامی عملیاتی سرکرده این باند به همراه 4 نفر دیگر از همدستانش را که با اجاره منزل و یک خودروی وانت در این شهرستان ها اقدام به کلاهبرداری از مردم می کردند به دام انداختند.

 میرزایی از کشف 12 سیم کارت و 37 قطعه کارت عابر خام از مخفیگاه متهمان خبر داد و افزود: این کلاهبرداران حرفه ای تاکنون به کلاهبرداری از 87 نفر جمعا" به مبلغی بالغ بر 32 میلیارد ریال اعتراف کردند.

وی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از مردم خواست: ضمن حفظ هوشیاری در هنگام خرید کالا و خدمات از افراد ناشناس و دوره گردان ها با استفاده از دستگاه های کارتخوان، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در حساب بانکی خود، موضوع را در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.

کدخبر: 825266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟