250 میلیون تومان برای خرید تندیس و پیراهن تیم ملی کشتی برای نجات مرد اعدامی + گفت و گو با مرد نیکوکار + عکس

به گزارش رکنا، خبری از میثم حسین‌پور، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران که سال گذشته به عنوان چهره مردمی شناخته شده و تندیسی دریافت کرده بود،منتشر شد و در ادامه از تصمیم وی مبنی بر فروش آن  تا مبلغ دیه یک محکوم به قصاص را که از 11 سال قبل در زندان بوده بپردازد.

در ادامه این ماجرا حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز وقتی از این ماجرا باخبر شد اعلام آمادگی کرد که دو پیراهن تیم ملی کشتی را که امضای اعضای تیم روی آن ثبت شده در کنار تندیس به فروش بگذارند تا آنها نیز در نجات جان این زندانی محکوم به قصاص سهمی داشته باشند.

 دو روز پس از انتشار این خبر، مرد کارخانه‌داری به دادسرای امور جنایی تهران رفت و برای خرید یکی از پیراهن‌ها و همچنین تندیس مورد نظر به مبلغ 250 میلیون تومان اعلام آمادگی کرد.

گفت و گو با مرد نیکوکار

مرد 39 ساله صاحب یک کارخانه پارچه است و در کار ساخت و ساز نیز فعالیت می‌‌کند. این نخستین باری نیست که زندانی آزاد می‌‌کند،  قرار است در چند روز آینده؛ یک زن زندانی را نیز که در انتظار پرداخت دیه برای آزادی است، نجات دهد. مرد کارخانه‌دار در گفت‌وگویی از انگیزه‌اش برای این کار خداپسندانه گفت.

چه شد که تصمیم به این کار گرفتید؟

من در گروه خادمین آستان مقدس امام رضا(ع) عضو هستم و در این گروه خیریه، کمک می‌‌کنم. دو روز قبل بود که مطلبی در گروه مجازی خادمان گذاشته شد مبنی بر اینکه زندانی محکوم به قصاصی نیاز به پرداخت دیه دارد تا آزاد شود.

خبر را که خواندم با خودم گفتم، ماجرا را به پرسنل و کارمندان کارخانه می‌‌گویم تا اگر بشود با کمک آنها این جوان آزاد شود. اما ماجرا به همین جا ختم نشد، چند ساعت بعد که خبر را دیدم که قاضی میثم حسین‌پور قصد دارد با فروش تندیس و پیراهن تیم ملی کشتی، دیه مرد جوان را فراهم و او را آزاد کند با خودم گفتم  بهتر است خودم دست به کار شوم و این مبلغ را فراهم کنم. به همین دلیل به دادسرا آمدم و 250 میلیون تومان پول برای خرید تندیس و پیراهن پرداخت کردم.

قبلاً هم زندانی آزاد کرده بودید؟

بله، سال 99 بود که دیه پسری را پرداخت کردم که در نزاع دست به قتل زده و 5 سال در زندان به سر برده بود. او در مدتی که در زندان بود متنبه شده و کارهای خوبی انجام می‌‌داد.

همین موارد باعث شد که دیه او را پرداخت کنم. به غیر از این زندانی محکوم به قصاص، من زندانی‌های دیگری را که جرایم غیر عمد داشتند در تهران، استان البرز، آذربایجان غربی و قرچک با پرداخت دیه آزاد کرده‌ام.

انجام کار خیر و نجات زندانی‌ها را از بچگی یاد گرفته‌ام. پدرم همیشه در کار خیر بود  و من از همان دوران کودکی با این فرهنگ بزرگ شده‌ام. سال‌ها است دیده‌ام که انجام کار خیر به زندگی برکت می‌‌دهد و بارها من معجزاتی در زندگی‌ام دیده‌ام که به خاطر همین کارهای خیر بوده است. خیلی جاها گره کارم باز شده و ایمان دارم که به خاطر کارهای خیری بوده که انجام داده‌ام.

ظاهراً قرار است یک زن زندانی را نیز آزاد کنید؟

بله، خانم جوانی در دفاع از خود زمانی که قصد تعرض به او داشته اند دست به قتل زده است. دادگاه حکم بر قصاص می‌‌دهد اما با اعترض به حکم، قصاص او شکسته می‌‌شود و حکم  بر اساس دفاع مشروع صادر و او محکوم به پرداخت دیه می‌‌شود. خانم جوان 15 سال است که در زندان به سر می‌‌برد و برای آزادی نیاز به 150 میلیون تومان پول دارد که این مبلغ را پرداخت خواهم کرد.

در بحث مدرسه‌سازی نیز فعالیت دارید؟

یک مدرسه 12 کلاسی در قرچک ورامین در حال احداث است و همچنین مدرسه‌ای در اسلامشهر نیاز به سرویس بهداشتی داشت که بازسازی آن را متقبل شدم.

به غیر از آن، پارسال زمستان در حال عبور از خیابان چشمم به معتادانی افتاد که کنار خیابان روی زمین خوابیده‌‌ بوند و از سرما به خود می‌‌لرزیدند. دیدن آن صحنه باعث شد که برای ساخت چند سالن در مرکز ترک اعتیاد کهریزک قدم جلو گذاشته و هزینه ساخت آنها را متقبل شوم. البته این کار هم کمک به بیماران است و هم امنیت روانی جامعه را بیشتر می‌کند.

کدخبر: 824942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟