عجیب ترین پرونده در کانال تلگرامی ! / مرد بی شرم بازداشت شد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان اراکی پس از مراجعه به پلیس فتا استان با ارائه مرجوعه‌ی قضایی مبنی بر کلاهبرداری رایانه‌ای بیان داشت که به جهت خرید لپ‌تاپ باقیمتی ارزان و به‌صرفه در دام کلاهبرداران سایبری گرفتارشده است.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که پس از مراجعه به کانال تلگرامی فروش لپ‌تاپ و تجهیزات رایانه‌ای و مقایسه‌ی قیمت‌ها با سایر فروشگاه‌های موجود، تصمیم به خرید گرفته است اما پس از واریز 130 میلیون ریال دیگر پاسخی از فروشنده دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری صورت گرفته‌شده است.

سرهنگ آنقی بیان کرد: اگرچه یکی از دلایل در دسترس نبودن شبکه‌ی اجتماعی تلگرام به دلیل این قسم کلاهبرداری ها بوده و باید این موضوع از بدو امر اتفاق نمی‌افتاد اما بااین‌وجود بلافاصله پس از مراجعه شاکی، اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس آغاز و سرنخ‌هایی از متهم اصلی پرونده به دست آمد.

وی افزود: درنهایت با کنار هم قرار دادن اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سرنوشت وجه کلاهبرداری شده و کانال مجرمانه‌ی تلگرامی، متهم به هویت مشخص در پایتخت شناسایی شد و اقدامات لازم در راستای معرفی وی به مقام قضایی و عودت وجه شاکی پرونده به انجام رسید.

این مقام انتظامی گفت: بهتر است خرید از افراد ناشناس و اعتماد به این افراد را به حداقل رساند و توجه داشت که اعتماد و خرید از صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی به دلیل خارجی بودن بستر این شبکه‌های اجتماعی، بسیار خطرناک‌تر از سایت‌های واسط فروشگاهی است و همیشه پیشگیری و عدم واریز وجه و عدم اعتماد به افراد ناشناس گزینه‌ی بهتری از در دام کلاهبرداران اسیر شدن و طرح شکایت است.

سرهنگ آنقی با اشاره به فعالیت 24 ساعته مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا بیان داشت: دریافت مشاوره و اطلاع از ترفندهای کلاهبرداران در راستای پیشگیری از وقوع جرم و زیان مالی بهترین گزینه است و کاربران می‌توانند با شماره 096380 تماس حاصل کنند و از خدمات مرکز فوریت‌های سایبری پلیس بهره‌مند گردند.

کدخبر: 823952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟