مرد گرسنه با میله آهنی دست به قتل زد / بعد از 7 سال اعدام نشد! + عکس

به گزارش رکنا؛ ساعت ۴ بعد از ظهر 28 بهمن ماه سال ۹۴ عابرانی که از میدان محمدیه عبور می کردند با صحنه وحشتناکی روبرو شدند. درگیری  مرد جوان با یک مرد سالخورده بالا گرفته بود که مرد جوان  میله آهنی چندین ضربه به سر مرد سالخورده زد و گریخت .شاهدان با تعقیب مرد جوان وی را دستگیر کردند و ماموران کلانتری ۱۱۶ را در جریان نزاع خونین قرار دادند.پیکر نیمه جان مرد سالخورده به بیمارستان منتقل شد.

مجید ۳۵ ساله در بازجویی ها  به درگیری خونین به خاطر جمع آوری ضایعات اعتراف کرد.ساعتی بعد از بیمارستان بهارلو خبر رسید ابراهیم 69 ساله به خاطر آسیب دیدگی شدید مغز جان سپرده است.

به این ترتیب مجید در ادامه تحقیقات به تشریح درگیری خونین پرداخت و گفت: در پیک موتوری کار می کردند و با مسافرکشی زندگی‌ام را می گذراندم. اما وضع مالی ام  بد بود. چند روز بود که موتور خراب شده و آن را برای تعمیر به تعمیرگاه سپرده بودم اما هزینه پرداخت آن را نداشتم.حتی چند روز بود که چیزی نخورده بودم و گرسنه بودم .به همین خاطر تصمیم گرفتم از داخل سطل زباله و ضایعات جمع کنم و بفروشم تا بتواند شکمم را سیر کنم و هزینه تعمیر موتور را هم بپردازم.میله آهنی را برداشتم و با آن مشغول گشتن در سطل زباله بودم که پیرمرد سر رسید.او هم در حال جمع آوری ضایعات بود اما وقتی چشمش به میله آهنی که در دستم بود خورد گفت که میله متعلق به اوست .به او گفتم اشتباه می کند اما به میله چسبیده بود و می خواست هر طور شده آن را از من بگیرد .من که کنترل اعصاب را از دست داده و با او درگیر شدم و 7 ضربه با میله آهنی به سرش زدم.

قتل بخاطر ضایعات داخل سطل زباله

مجید  در شعبه دهم  دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه برادر مقتول گفت : ابراهیم 69 سال داشت و تنهایی زندگی می‌کرد.او دستفروش بود ولی  نمی دانم چرا بر سر جمع آوری ضایعات با متهم درگیر شد.من و دو خواهر دیگرم برای قاتل برادرم حکم قصاص می خواهیم.

در پایان جلسه مجید با حکم قضایی به قصاص محکوم شد. این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و مهر تایید خورد .به این ترتیب مجید در یک قدمی چوبه دار قرار داشت که توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

در حالی که 7سال از جنایت گذشته بود وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم از خود دفاع کرد.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: باور کنید وضع مالی بدی داشتم و هیچ پولی نداشتم که تصمیم گرفتم ضایعات جمع کنم و بفروشم. من آن روز شیشه مصرف کرده بودم و حال طبیعی نداشتم.اما پیرمرد خودش باعث شد عصبانی تر شوم و دست به اشتباهی بزرگ بزنم. او می خواست لوله ای را که متعلق به من بود بگیرد که سر این موضوع با هم درگیر شدیم.من پشیمان هستم و در مدتی که در زندان هستم به اندازه کافی تنبیه شده ام.من با سختی زیاد توانستم رضایت اولیای دم را جلب کنم. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

بنا بر این گزارش،  در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا با توجه به رضایت اولیای دم و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی وی را به 3تا 10 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کنند.

کدخبر: 822143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟