ام البنین جبرجوقی در نیشابور اشک همه را در آورد / مادر جوان فرشته نجات شد

به گزارش رکنا؛  بیمار زنی نیشابوری بود. یک حادثه این مادر 37 ساله را از خانواده‌اش جدا کرده و در بیمارستان حکیم نیشابور تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار داده بود. کادر درمان تلاش زیادی برای بازگرداندن این زن به زندگی انجام دادند که ناکام ماند و در نهایت مشخص شد ام‌البنین جبرجوقی دچار مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی باز نمی‌گردد.

موضوع مرگ مغزی این زن جوان به بستگان و خانواده‌اش اعلام شد. پزشکان به این افراد اطمینان دادند که به‌زودی او دار فانی را وداع می‌کند، حالا ممکن است چند ساعت یا چند روز زمان ببرد و یگانه راه پیش پایشان‌، نجات جان بیماران نیازمند به عضو بود. اعضای خانواده‌ در اقدامی انسان‌دوستانه با اهدای عضو موافقت کردند و این‌گونه شد که هزار‌و‌دویست‌وسی‌‌امین عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام شد.

در این عمل کلیه‌ها‌ به دو مرد 22و 26ساله ‌ساکن تربت حیدریه و مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

کبد نیز در بیمارستان منتصریه به زنی‌ 40ساله ساکن سبزوار به صورت رایگان اهدا و پیوند شد. قرنیه‌ها هم برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ودر ادامه قسمتی از پوست مرحوم ام‌البنین جبرجوقی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

کدخبر: 821091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟