شگرد شیطانی کلاهبرداران در واتساپ برای خالی کردن حساب

به گزارش رکنا؛ چند وقتی است که کلاهبردارن در فضای مجازی با شیوه و شگرد برنده شدن در قرعه‌کشی برنامه‌های تلویزیون و رادیو به صورت تلفنی در واتساپ با مردم تماس می‌گیرند و تنها در چند دقیقه، حساب مالباخته را هدف سرقت قرار می‌دهند.

کلاهبرداران در سال‌های اخیر با این شیوه و شگرد، موفق به سرقت پول‌های کلانی از مردم شده اند و فضای مجازی را برای کاربران ناامن کرده اند؛ پلیس‌ فتا هم در خصوص این موضوع وارد عمل شده و عاملان برخی از این کلاهبرداری‌ها را بازداشت کرده است اما همچنان برخی از کلاهبرداران در فضای مجازی جولان می‌دهند!

یک شهروند که چند روز قبل از سوی فردی ناشناس در واتساپ  هدف کلاهبرداری به عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی یک برنامه رادیویی قرار گرفته بود، ماجرای این تماس را اینطورتوضیح داد: حوالی ظهر بود که ناگهان تلفن‌ همراهم داخل واتساپ با پیش شماره تهران (کد 021) زنگ خورد!

وی ادامه داد: به دلیل اینکه با خط ثابت تماس گرفته بودند کنجکاو شدم و جواب تلفن را دادم؛ پس از سلام و احوال پرسی مرد جوانی که پشت خط قرار گرفته بود، با چرب زبانی ادعا کرد که بنده در قرعه‌کشی یک برنامه رادیو، برنده 20 میلیون تومان پول شده‌ام!

این شهروند که طعمه کلاهبرداری در  فضای مجازی شده بود، ادامه داد: کلاهبردان در ابتدا شماره حساب من را خواستند و بعد از اینکه شماره کارتم را در اختیار آنها قرار دادم یک پیامک به عنوان ورود کاربر به "همراه بانک" به تلفن همراهم ارسال شد که در ادامه متوجه شدم این تماس از سوی کلاهبرداران است.

وی توضیح داد: پس از اینکه تماس را قطع کردم، کلاهبردار حرفه‌ای داخل واتساپ پیامی فرستاد و ادعا کرد، حساب بانکی‌ام مسدود شده است و برای رفع انسداد با او تماس بگیرم اما دیگر با او رتباطی برقرار نکردم و مستقیم به بانک رفتم.

این شهروند گفت: کلاهبرداران به دلیل اینکه برای چندمین بار سعی کرده بودند وارد حساب کاربری "همراه بانک‌"  من شوند، بانک به به صورت خودکار حساب کاربری‌ام را مسدود کرده بود که کلاهبردارن، ناکام ماندند.

کدخبر: 818958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟