مجرم بودن گرداننده های صفحات مجازی با محتوای نامناسب محرم شناخته می شوند

به گزارش رکنا،سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد فضای مجازی با صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شدند که حاوی محتواهایی مبنی بر مسائل  نامتعارف در فضای مجازی بود لذا موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام‌شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم و ادله دیجیتال، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم، جهت پاسخگویی به اعمال خود در قبال قانون به پلیس فتا فراخوانده شد و پس از مواجه با مستندات ابراز پشیمانی نمود.

سرهنگ کسانی ادامه داد: با توجه به گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی، کاربران به‌خصوص والدین باید توجه داشته باشید فضای مجازی در کنار مزایایی که دارد، آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی را نیز ایجاد کرده است، متأسفانه افزایش روزافزون محتوای ضد اخلاقی و مبتذل به‌قصد افزایش دنبال کننده ازجمله این آسیب‌هاست که خانواده‌ها باید وقت و دقت بیشتری را در خصوص نحوه استفاده فرزندانشان در این فضا داشته باشید.

این مقام سایبری به مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی که اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی و هنجار شکنانه در فضای مجازی می‌کنند ،هشدار داد : صفحات غیراخلاقی فعال در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل می‌کنند نه‌تنها اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته بلکه مرتکب جرم شده‌اند و گردانندگان این صفحات ازنظر قانون مجرم هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس 096380 و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 1000520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟