این پسر در تهران اشک همه را درآورد + عکس

به گزارش رکنا ، پایان داستان زندگی پسر قهرمانی که 6 سال دیالیز شد با اهدای اعضای بدنش و جان بخشیدن به یک بیمار نیازمند نوشته شد.

ماجرا به زمانی برمی گردد که علی رضا تازه وارد 11 سالگی شده بود،همان زمان کلیه هایش از کار افتاد و باعث شد او برای دیالیز پایش به بیمارستان باز شد.

زندگی روی سخت خود را به علی رضا نشان داده بود و او برای اینکه مثل هم سن و سالانش باشد باید تن به دیالیز می داد آن هم به این امید که شاید روزی شرایط پیوند عضو را پیدا کند و با پیوند کلیه به او سلامتی اش را به دست بیاورد.

اما سرنوشت علی رضا طور دیگری رقم خورده بود. مردادماه امسال بود که حال علی رضا بد شد و خانواده اش او را به بیمارستان بهارلو تهران منتقل کردند.

در معاینات پزشکان مشخص شد که این بار فشار خون بالا کار دست پسر نوجوان داده است و او دچار خونریزی مغزی شد و تلاش پزشکان برای زنده نگه داشتنش بی فایده است.

حالا ماجرا فرق کرده بود تا چند روز پیش علی رضا و خانواده اش چشم انتظار بودند تا او شرایط پیوند اعضا را پیدا کند اما حالا باید خانواده اش رضایت می دادند تا اعضای بدن فرزندشان به بیماران نیازمند جان دوباره ای ببخشد.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره می گوید:با اعلام مرگ مغزی این بیمار تیم رضایت گیری واحد فراهم آوری در جلسه ای که با پدر بیمار داشتند موفق به گرفتن رضایت برای اهدای عضو شدند .

وی ادامه داد:با توجه به اینکه دو کلیه و قلب بیمار شرایط اهدا شدن را نداشت با تلاش تیم پزشکی بیمارستان سینا کبد پسرنوجوان به یک بیمار نیازمند اهدا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟