شهر استراتژیک هرات سقوط کرد / سرنوشت افغانستان

در ادامه تشدید درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان از شب گذشته، در نهایت شهر استراتژیک هرات، یازدهمین مرکز ولایت افغانستان، در پی حملات طالبان سقوط کرد.

به گزارش رکنا، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساختمان فرمانداری، فرماندهی پلیس و دیگر مراکز استراتژیک شهر هرات را به کنترل خود در آورده است و نیروهای امنیتی نیز سلاح خود را به زمین گذاشته و به این گروه تسلیم شده‌اند.

منابع امنیتی می‌گویند که تعدادی زیادی از نیروهای طالبان از شهرستان‌های غرب هرات بطرف این شهر در حال حرکت هستند و «اسماعیل خان»  و نیروهایش نیز هرات را ترک کرده‌اند.

طالبان پس از کنترل زندان مرکزی هرات نیز همه زندانیان را آزاد کرده و در بازار صرافی‌های هرات وعده داده است که امنیت صرافی‌ها را تامین می‌کند.

منابع می‌گویند که نیروهای طالبان به دنبال والی و فرمانده پلیس هرات هستند که این شهر را ترک کرده‌‌اند.

این در حالی است که پایگاه هوایی استراتژیک «شیندند» در 120 کیلومتری جنوب شهر هرات که بعد از پایگاه هوایی بگرام مهمترین پایگاه هوایی نظامی در افغانستان محسوب می‌گردد نیز به کنترل طالبان درآمده است.

گفتنی است که کاروان نیروهای پایگاه هوایی شیندند  در مسیر برگشت به هرات در شهرستان ادرسکن با کمین طالبان روبرو شدند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف شد.

کدخبر: 712233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟