سیر نزولی کرونا در چین و کره جنوبی همچنان ادامه دارد

به گزارش رکنا، آخرین آمار رسمی درباره وضعیت شیوع کرونا در چین و کره جنوبی از افزایش دو نفری در موارد جدید ابتلا در این دو کشور خبر می‌دهد.

کرونا در چین

به گزارش رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین امروز چهارشنبه خبر داد، طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که هر دوی آنها منشا خارجی داشتند.

این نهاد دولتی چین، در ادامه اطلاع رسانی‌های خود درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا خبر داد، طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

با احتساب موارد جدید ابتلا، شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۲۸۸۳ نفر رسیده و شمار فوتی‌ها در عدد ۴۶۳۳ ثابت مانده است.

تا به امروز چهارشنبه، ۷۷۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چین درمان شده و به خانه‌هایشان برگشته‌اند.

کرونا در کره جنوبی

از کره جنوبی هم خبرهای خوبی در زمینه مهار ویروس کرونا منتشر شده است.

بنا بر اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی، طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید ابتلا به کرونا و یک مورد فوتی ثبت شده است. هر دو مورد ابتلا، مربوط به شهروندانی است که از خارج به کشور برگشتند.

با احتساب موارد تازه، شمار کل مبتلایان به کرونا در کره جنوبی ۱۰۸۰۶ نفر و شمار فوتی‌ها ۲۵۵ تن شده است.

دولت کره جنوبی در روزهای اخیر به دنبال کاهش قابل توجه تعداد ابتلای روزانه و همچنین موارد فوت کرونا، رخی محدودیتهای فاصله گذاری اجتماعی را کاهش داده است.

دولت کره جنوبی در تدارک برای بازگشایی مدارس است و روز سه شنبه (دیروز) اجازه داد فصل جدید لیگ حرفه ای بسکتبال این کشور بدون حضور تماشاگر آغاز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟