کرونا در شرق آسیا / چین و کره جنوبی در مسیر بهبودی

به گزارش رکنا، آمار و ارقام اعلامی از روند شیوع ویروس کرونا در کشورهای چین و کره جنوبی نشان می‌دهد شمار ابتلای روزانه بر اثر این بیماری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

طبق اعلام رسمی در کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن شمار مبتلایان روزانه ویروس «کووید۱۹»، از نزولی بودن سیر این بیماری حکایت دارد.

کرونا در چین

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (جمعه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته ۶ مورد به‌صورت محلی داخل خاک چین رخ داده و ۶ مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی جدید، در همین بازه زمانی اما هیچ مورد فوتی در چین ثبت نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۲۸۶۲ نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم ۴۶۳۳ نفر باقی ماند.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما ۷۷۶۴۲ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۵۹۹ مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

کرونا در کره جنوبی

در کره جنوبی نیز - که به دلیل نزدیکی به کانون شیوع کرونا، جزو اولین کشورهایی بود که به این بیماری آلوده شد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، فقط ۱ نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۱۰۷۷۴ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۲۴۸ نفر رسید.

در مقابل اما تا کنون ۹۰۷۲ مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

کرونا در ژاپن

وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای ۱۴۰۸۸ نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه «نیپون»، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۴۳۰ نفر است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از روز دوشنبه از مرز ۳ میلیون نفر فراتر رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟