کرونا در ترکیه ۶۴ فوتی / مبتلایان آمریکا به مرز 69 هزار نفر رسید/ سیر نزولی در شرق آسیا

به گزارش رکنا، مسئولان درمانی ترکیه با اعلام آمار جدیدی از تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در این کشور، اعلام کردند بیش از یک‌هزار و ششصد نفر در یک روز به این بیماری مبتلا شدند.

کرونا در ترکیه

روند افزایشی تعداد مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در ترکیه بعد از اعمال تدابیر سختگیرانه دولت این کشور برای مقابله با شیوع این بیماری، متوقف شده و سیر نزولی به خود گرفته است.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۱۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش جزئی داشته است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ترکیه، در همین بازه زمانی همچنین ۶۴ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۲۷۶۵۹ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۴۶۱ تن افزایش یافت.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۱.۱ میلیون و سی‌وسه هزار مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در این کشور انجام شده، گفت از تعداد کل بیماران، ۶۸ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۵۶۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۴۹ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 69 هزار نفر رسید

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۲۴۰ نفر دیگر، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۶۸ هزار و ۹۲۲ نفر رسید.

این مرکز اعلام آمار کرونا در آمریکا همچنین گزارش کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ هزار و ۲۴۸ نفر به مجموع مبتلایان به ویروس ناشناخته «کووید-۱۹» افزوده شدند تا مجموع مبتلایان به این ویروس به یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۸۸ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام ۲۴ ساعت گذشته دانشگاه «جانز هاپکینز» با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز، نشان‌دهنده کاهش نسبی مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به حساب می آید.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۳۵ نفر و مجموع قربانیان این ویروس را در این کشور ۶۹ هزار و ۹۲۱ نفر گزارش کرد و ایالت نیویورک همچنان با مجموع ۳۲۷ هزار و ۳۷۴ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۹۴۴ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

طبق این گزارش، تاکنون دستکم سه میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۰۴ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۲۵۲ هزار و ۴۰۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و مجموع یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۷۰۸ نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند. ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا را در جهان دارد.

سه مبتلا و ۲ فوتی در کره جنوبی؛ چین با یک مورد ابتلا و بدون فوتی

آخرین خبرها درباره وضعیت شیوع کرونا نشان می‌دهد، شمار ابتلای روزانه در چین به یک نفر و در کره جنوبی به سه تن رسیده و هیچ مورد فوتی در چین ثبت نشده است.

سه مورد ابتلا و دو فوتی در کره جنوبی به همراه یک مورد ابتلا و بدون فوتی در چین، از بهبود اوضاع این دو کشور در مقابله با ویروس کرونا حکایت دارد.

کرونا در چین

به گزارش آسوشیتدپرس، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و هیچ مورد فوتی ثبت نشده است.

با احتساب یک مورد جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین ۸۲۸۸۱ نفر شده و تعداد جان باختگان در عدد ۴۶۳۳ ثابت مانده است.

تا به امروز سه شنبه ۷۷۸۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در چین درمان شده و به خانه‌های خودشان برگشته‌اند.

کرونا در کره جنوبی

از کشور کره جنوبی هم خبرها حاکی است که بهبود شرایط این کشور در مهار ویروس کرونا ادامه دارد.

طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی، طی ۲۴ ساعت گذشته سه مورد جدید ابتلا و دو فوتی ثبت شده است.

با احتساب موارد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی به ۱۰۸۰۴ و شمار جان باختگان به ۲۵۴ نفر افزایش یافته است.

تا به امروز ۹۲۸۳ تن از مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی درمان شده و سلامتی خود را به دست آورده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟