کرونا در جهان : روند نزولی در شرق آسیا / یک هزار و ۳۱۳ نفر قربانی در آمریکا

به گزارش رکنا، برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از سه و نیم میلیون نفر بیشتر شده است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۳،۵۶۶،۴۶۹ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲۴۸۳۰۲ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما حدود یک میلیون و صد و پنجاه و چهار هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

از آلمان نیز خبر می‌رسد که تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۱۳۵۳ نفری طی یک روز گذشته بود.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۶۶۳۲۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۱۹۱ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۷۰۰۳ نفر افزایش پیدا کرد.

 

کرونا در شرق آسیا

آخرین خبرها درباره وضعیت کرونا نشان می‌دهد، چین طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشته و فقط سه مورد ابتلا در کشور ثبت شده و کره جنوبی هم هشت مورد ابتلا و دو فوتی را اعلام کرده است.

نگاه به تازه‌ترین آمار و ارقام از بهبود وضعیت مقابله با ویروس کرونا در دو کشور چین و کره جنوبی حکایت دارد و از ژاپن خبر می‌رسد که دولت درصدد تمدید وضعیت اضطراری تا ۱۱ خرداد ماه است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، کره جنوبی در تازه‌ترین اطلاع رسانی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا امروز دوشنبه اعلام کرد، هشت مورد جدید ابتلا در کشور ثبت شد که منشا همه آنها خارجی بودند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته دو نفر به شمار قربانیان کرونا در کشور اضافه شدند تا مجموع جان باختگان کرونا به ۲۵۲ نفر برسد.

بنا بر آمار رسمی کره جنوبی، تا کنون ۱۰۸۰۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند. این سومین روز متوالی در کره جنوبی است که هیچ مورد ابتلای داخلی به ویروس کرونا ثبت نشده و موارد گزارش شده مربوط به افرادی است که از خارج به کره جنوبی برگشته‌اند.

رسانه های کره جنوبی گزارش دادند، احتمال کم کردن مقررات فاصله گذاری اجتماعی در این کشور وجود دارد.

از چین هم خبرها از بهبود شرایط این کشور در مقابله با ویروس کرونا حکایت دارد.

کمیسیون ملی بهداشت چین در اطلاع رسانی تازه درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد، سه مورد جدید ابتلا ثبت شده که همگی آنها منشا خارجی داشتند.

به گفته این نهاد دولتی، طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در چین صورت نگرفته و شمار قربانیان در عدد ۴۶۳۳ ثابت مانده است.

با احتساب موارد تازه ابتلا، مجموع کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۸۲۸۸۰ نفر افزایش یافته است.

خبرهای تازه از وضعیت شیوع ویروس کرونا در ژاپن، از تدارک دولت این کشور برای تمدید وضعیت اضطراری حکایت دارد.

رسانه‌های ژاپن گزارش دادند، شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن امروز دوشنبه وضعیت اضطراری در کشور را تا ۳۱ می (۱۱ خرداد) تمدید خواهد کرد.

مهلت وضعیت اضطراری مقابله با کرونا در ژاپن که قبلا دولت این کشور اعلام کرده بود، روز چهارشنبه هفته جاری به اتمام میرسید.

تحرکات دولت ژاپن برای تمدید وضعیت اضطراری در حالی صورت می‌گیرد که تا کنون ابتلای بیش از ۱۵۰۰ نفر به کرونا و فوت ۵۱۰ نفر تایید شده است.

 

کرونا در ترکیه

بیماری «کووید-19» کماکان در حال آسیب رساندن جانی و مالی به ترکیه است به طوریکه بنابر ادعای وزارت بهداشت این کشور تاکنون 3397 نفر در این کشور بابت ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» داده های وزارت بهداشت ترکیه در روز یکشنبه نشان میدهد تعداد افرادی که در این کشور در 24 ساعت گذشته بابت بیماری کووید-19 جان باخته اند 61 نفر بوده است. در مجموع در ترکیه تاکنون 3397 نفر بابت بیماری کووید-19 جان باخته اند.

این در حالی است که بر اساس آخرین داده های وبگاه مرجع «ولدو میترز»، آمریکا با مجموع 68088 کشته در صدر جدول ابتلا به کووید-19 در جهان قرار دارد. در این کشور در مجموع 1171350 نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند. پس از آمریکا اسپانیا، ایتالیا و انگلستان قرار دارند.

برآوردهای این وبگاه نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند از مرز ۳ میلیون و چهارصد هزار نفر فراتر رفته است.

مسئولان درمانی ترکیه با اعلام آمار جدیدی از تعداد کل مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در این کشور، اعلام کردند بیش از یک‌هزار و پانصد نفر در یک روز به این بیماری مبتلا شدند.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۷۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ترکیه، در همین بازه زمانی همچنین ۶۱ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۲۶۰۴۵ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۳۹۷ تن افزایش یافت.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۱.۱ میلیون و سی‌وسه هزار مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در این کشور انجام شده، گفت از تعداد کل بیماران، ۶۳ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

چندی پیش منابع مطلع خبر دادند دولت ترکیه در پاسخ به درخواست کمک رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می‌کند.

هفته قبل نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت از روز جمعه آتی تا ۳ روز در ۳۱ شهر بزرگ این کشور قوانین منع آمد و شد اجرا خواهد شد.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از مرز سه میلیون و پانصد هزار نفر فراتر رفته است.

 

کرونا در آمریکا

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار و ۳۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایالات متحده آمریکا قربانی شدند تا مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۶۷ هزار و ۶۸۲ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۵ هزار و ۵۰۸ مورد جدید به مجموع مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شده ست و تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور به یک میلیون ۱۵۸ هزار و ۴۰ نفر افزایش یافته است.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نمایانگر کاهش نسبی تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایالات متحده آمریکا است.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، با اینحال مجموع مبتلایان به ویروس کرونا را یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۲۲ مورد و مجموع قربانیان آن را ۶۸ هزار و ۵۹۸ مورد اعلام کرده است و ایالت نیویورک همچنان با ۳۲۳ هزار و ۸۸۳ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۶۴۸ قربانی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

طبق این گزارش، تاکنون دستکم سه میلیون ۵۶۶ هزار و ۲۳۰ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۲۴۸ هزار و ۲۵۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا را دارد.

 

کرونا در فرانسه

مقامات درمانی فرانسه روز یکشنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده تا مجموع تلفات کرونا در این کشور اروپایی به ۲۴ هزار و ۸۹۵ نفر برسد.

همچنین مبتلایان به کرونا در این کشور همچنان در حال افزایش است و بر اساس آخرین آمار به بیش از ۱۶۸ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که «اولیور وران» وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه گفت محدودیتهای ویژه دوره کرونا در این کشور تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت فرانسه با اشاره به تلاش مردم کشورش در مبارزه با ویروس کرونا گفت، ما باید مسافت طولانی را طی کنیم. وزیر بهداشت فرانسه در نشست خبری همچنین اعلام کرد که محدودیتهای کلی تا 24 جولای (جمعه سوم مرداد) در این کشور ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که لغو وضعیت اضطراری که از 24 مارس (سه شنبه 5 فروردین) آغاز شده، خطر شیوع شدید کرونا را به همراه دارد.

 

کرونا در ایتالیا

مقامات بهداشتی ایتالیا اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند تا کمترین آمار تلفات در میان مبتلایان از زمان آغاز قرنطینه در ایتالیا از تاریخ ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) ثبت شود.

با اضافه شدن ۱۴۷ نفر به تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا، مجموع تلفات این کشور به ۲۸ هزار و ۸۸۴ نفر رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد تا مجموع مبتلایان در این کشور اروپایی به ۲۱۰ هزار و ۷۱۷ نفر برسد.

«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا چند روز پیش ضمن اعلام آغاز طرح دولت برای کاهش تدریجی قرنطینه و محدودیتها در این کشور از چهارم می (۱۵ اردیبهشت) از حساسیت اوضاع کنونی در ایتالیا صحبت کرد.

او در صفحه شخصی خود در فیس بوک خطاب به مردم ایتالیا نوشت: «ای کاش میتوانستم بگویم که بیایید فورا همه چیز را دوباره باز کنیم و از فردا صبح این کار را شروع کنیم اما گرفتن چنین تصمیمی، کاری غیر مسئولانه خواهد بود و سبب خواهد شد که منحنی سرایت به نحوی غیرقابل کنترل بالا برود و همه تلاشهایی که ما تا کنون انجام داده‌ایم را بر باد خواهد داد».

 

کرونا در انگلیس

آخرین داده های روز یکشنبه در انگلیس و زمینه تلافات ناشی از بیماری «کووید-19 » از کشته شدن 315 نفر دیگر در شبانه روز گذشته حکایت دارد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این آمار شامل کشته شدگان بیمارستانها و سرای سالمندان است و نشان می دهد در 24 ساعت گذشته 315 نفر دیگر در انگلیس از این بیماری جان باختند.

به گزارش وبگاه مرجع «ولدو میترز» تعداد کشته شدگان ناشی از بیماری کووید-19 در انگلیس 28446 نفر است. در این کشور در مجموع 186599 نفر به این بیماری مبتلا شده اند. انگلیس در رتبه چهارم جدول جهانی بیماری کووید19 قرار دارد.

از انگلیس خبر می رسد که حدود نیمی از پزشکان این کشور به صورت شخصی تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. تحقیقی که میان ۱۶ هزار پزشک انجام شده نشان می‌دهد ۶۵ درصد احساس می‌کنند تنها به صورت جزئی یا در کل هیچگونه حفاظتی از آنها هنگام کار و مقابله با همه گیری ویروس کرونا انجام نمی‌شود.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس نیز روز یکشنبه در مصاحبه‌ای به وخامت حال خود در زمان ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بخش مراقبتهای ویژه و قطع امید پزشکان در آن مقطع اشاره کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر 55 ساله انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه «سان» اشاره کرد که حین بستری بودن در بیمارستانی در لندن در یک روز بحرانی متوجه صحبت پزشکان راجع به خود می شود. بوریس جانسون در این مصاحبه گفت: «لحظه سختی بود و هرگز نمیتوانم منکر آن شوم.»

وی گفت: «آنها میخواستند سناریوی اعلام مرگ استالین را روی من اجرا کنند.»

جانسون به وخامت حال خود در بیمارستان و تلاش کادر پزشکی که مدام به او اکسیژن میرسانند، اشاره کرد. وی در این مصاحبه گفت که در آن لحظات بحرانی که دستگاهها نیز علائم منفی نشان می دادند و کار اکسیژن رسانی فایده ای نداشت، دکترها خود را آماده اعلام مرگ او کرده بودند. جانسون 12 آوریل (یکشنبه 24 فروردین) به بیمارستان انتقال داده شد و 27 آوریل (دوشنبه 8 اردیبهشت) از بیمارستان ترخیص شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟