تشخیص کرونا تنها در سه دقیقه با قند سنج

به گزارش رکنا، نزدیک به یک دهه است که یکی از محققان دانشگاه نورث ایسترن در آمریکا در حال ساخت و تکمیل دستگاه تست گلوکز است که بتواند سریع و با استفاده از نمونه بزاق، میزان قند خون بیماران مبتلا به دیابت را ارزیابی کند.

این کیت از یک تراشه یک بار مصرف برای تشخیص مولکول‌های گلوکز استفاده می‌کند. روی این تراشه حس‌گر تعبیه شده است. این روش بدون نیاز به خون‌گیری و آسیب به سرانگشت بیمار، قند خون را اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت اختراع شد و اکنون در مرحله آزمایش‌های بالینی است.

در پی همه‌گیری ویروس جدید کرونا، مخترع این دستگاه بر آن شد تا کاربری دستگاه خود را تغییر دهد و از آن برای تشخیص ویروس SARS-CoV-۲ استفاده کند. وی در حال پیکربندی مجدد حسگرهای زیستی این کیت تشخیصی است تا بتواند با استفاده از نمونه بزاق، ویروس جدید کرونا را در مدت سه دقیقه تشخیص دهد.

محقق این دستگاه معتقد است این کیت تشخیص می‌تواند بیماری را در مراحل اولیه و قبل از بروز علایم تشخیص دهد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟