ترامپ: برای مقابله با کرونا با چین همکاری می‌کنیم

به گزارش رکنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه وعده داد به همکاری نزدیک با چین برای مبارزه با ویروس کرونا ادامه دهد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: هم اینک گفت و گوی بسیار خوبی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین داشتم. درباره ویروس کرونا، که در حال ویرانی بخش‌های زیادی از سیاره ماست، به تفضیل بحث شد.

در ادامه توئیت ترامپ آمده است: چین درگیر این مسئله بوده و درک قوی از این ویروس دارد. ما با هم همکاری نزدیک داریم. با احترام فراوان!

بنا به نوشته هیل، این اظهارات رئیس جمهور آمریکا می‌تواند نشانه‌ای بر تلاش برای کاهش تنش‌های میان پکن و واشنکتن باشد که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا بالا گرفته است.

برخی از اعضای دولت آمریکا طی هفته‌های اخیر چین را به جلوگیری از درز اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا و در نتیجه درگیر شدن تمام دنیا با این بیماری متهم کرده اند. از جمله روز گذشته رابرت وود جانسون، سفیر آمریکا در انگلیس با اتهام زنی به چین گفت پکن با جلوگیری از درز اطلاعات مربوط به ویروس کرونا باعث انتشار آن ورای مرز‌های خود شد و تمام دنیا را به مخاطره انداخته است.

از سوی دیگر ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی توییت‌های هفته گذشته به زبان انگلیسی، اظهار کرد به احتمال زیاد منشاء ویروس کرونا شهری در آمریکا بوده است. او همچنین ادعای شیوع این ویروس از شهر ووهان را رد کرد. وی تاکید داشت: «ممکن است ارتش آمریکا عامل شیوع کرونا در ووهان چین باشد. شفاف باشید! اطلاعات خود را اعلام کنید!»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟