کمک ضد کرونایی ترامپ از کره جنوبی

به گزارش رکنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از «مون جائه این» همتای خود در کره جنوبی درخواست کمک برای مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در تماس تلفنی با مون، به او وعده داده در صورتی که سئول در مقابله با ویروس کرونا کمک کند، واشنگتن نیز دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا توسط شرکت‌های کره جنوبی را تسهیل می‌کند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز به ترامپ گفت که در صورت در اختیار داشتن تجهیزات پزشکی اضافه، تا جایی که بتوانند آمریکا را کمک می‌کنند.

دولت ایالات متحده که بسیار دیرتر از کشورهای دیگر به انجام آزمایش‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا روی آورد، اکنون به دلیل تعداد زیاد افراد بیمار، با کمبود کیت‌های تشخیصی مواجه شده است.

آمریکا روز گذشته ۸۶۶۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد تا شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا به ۵۲۴۰۰ نفربرسد. همچنین ۱۲۰ مورد مرگ جدید در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا گزارش شد و مجموع فوتی‌ها در آمریکا به دلیل کرونا به ۶۷۳ نفر رسید.

سازمان بهداشت جهانی نیز روز گذشته با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در روز گذشته در آمریکا و اروپا بوده، گفت آمریکا در آینده نزدیک احتمالا به کانون سرایت این ویروس تبدیل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟