آمار کرونا در شرق آسیا: افزایش فوتی‌ها در اندونزی و فیلیپین / کرونا کنکور را در هنگ‌کنگ به تعویق انداخت

به گزارش رکنا، ویروس کشنده کرونای جدید همچنان در حال قربانی گرفتن در اقصی نقاط جهان است و کشورهای واقع در آسیای جنوب شرقی روز شنبه از افزایش شمار فوتی‌ها و مبتلایان به این ویروس در کشورهای خود خبر دادند.

به نوشته خبرگزای «رویترز» فیلیپین شنبه بعد از ظهر از مرگ نوزدهمین نفر در این کشور ناشی از ویروس کرونا خبر داد. اینک جمع فوتی‌ها در این کشور به 307 نفر رسید.

دولت فیلییپن برای جلوگیری از شیوع کرونا، بیش از نیمی از جمعیت این کشور را مجبور به ماندن در منازل کرده است.

اندونزی نیز شنبه بعد از ظهر از 81 مورد جدید مبتلا به کرونا خبر داد. اندونزی همچنین اعلام کرد که 6 نفر دیگر به آمار جانباختگان ناشی از کرونا در این کشور اضافه شده است. تاکنون 38 نفر در این کشور بابت کرونا جان باخته و 450 نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند. در پایتخت اندونزی نیز به مدت 2 هفته وضعیت اضطراری اعلام شده است.

کره جنوبی نیز 147 مورد مبتلای جدید به کرونا و 8 فوتی تازه خبر داد. چین،کانون نخست این ویروس مرموز نیز از هفت فوتی جدید و 34 مورد ابتلای تازه به کرونا خبر داده است.

دولت محلی هنگ‌کنگ با توجه به شیوع کرونا، امروز شنبه اعلام کرد که تعطیلی مدارس همچنان به قوت خود باقی است و آزمون ورودی‌ دانشگاه‌ها هم تا 24 آوریل (5 اردیبهشت) به تعویق افتاده است. طبق آمارها، در هنگ‌کنگ 273 نفر به کرونا مبتلا و 4 نفر جانشان را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا که از اواخر دسامبر 2019 از شهر «ووهان» چین شروع به شیوع پیدا کرد و هزاران نفر را در این منطقه درگیر کرد، هم‌اکنون به یک بیماری همه‌گیر در جهان تبدیل شده است .تاکنون 283061 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده، 11826 نفر جانباخته و 93535 نفر معالجه شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟