ادعای شرکت امریکا به ساخت واکسن کرونا

به گزارش گروه ترجمه رکنا به نقل از «سی ان ان»، آزمایشات اولیه روی این واکسن از اواخر آوریل (حدود دو ماه دیگر) آغاز می شود و در صورتی که نتایج آزمایشات مورد تایید قرار گیرد دست کم یک سال دیگر، این واکسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شرکت «مادرنا»(MRNA) روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، واکسن جدید «کرونا ویروس»، به نام mRNA-1273 را در اختیار موسسه ملی بیماری های آلرژیک و عفونی آمریکا (NIAID) قرار داده است.

«آنتونی فاوچی» مدیر شرکت «مادرنا» با اعلام اینکه نخستین مرحله آزمایش این واکسن در آمریکا انجام می شود، گفت: «طبق زمانبندی انجام شده مرحله تولید آزمایشگاهی این واکسن از اواخر آوریل آغاز می شود. اما با اینکه امیدواریم محققان دولتی آمریکا بتوانند در صورت موفقیت در مرحله اول، مراحل تاییدیه نهایی این واکسن را تسریع کنند، اما به نظر نمی رسد این واکسن در کمتر از زمان یک سال تا 18 ماه دیگر قابل بهره برداری و استفاده باشد.»

به نوشته مجله «وال استریت ژورنال» که نخستین بار گزارش این دستاورد بزرگ علمی را پوشش داد، دو دوز از این واکسن روی 25 داوطلب آزمایش خواهد شد تا توان ایمن سازی این واکسن در بدن مقابل ویروس محک زده شود.

گرچه نتایج آزمایشگاهی بسیار حایز اهمیت و گامی موثر برای بهره برداری از این واکسن است اما همانطور که مدیر شرکت مادرنا نیز اشاره کرده بود، تست های بعدی و تاییدیه های رایج برای استفاده از واکسن کرونا نیاز به زمان دارد.

در حالی که کمتر از 2 ماه از عمر ویروس کرونا می گذرد اما شیوع بی سابقه آن در سراسر جهان بیش از 80 هزار نفر را مبتلا کرده و حدود 2700 نفر نیز کشته شده اند. تبعات شیوع این ویروس و سرعت انتشار آن سازمان های بهداشتی و کمپانی های داروسازی جهان را وارد میدان کرده تا برای مقابله با این ویروس راهی پیدا کنند.

در این شرایط علاوه بر «مادرنا»، چند شرکت داروسازی دیگر در آمریکا نیز تحقیقات برای ساخت این ویروس را آغاز کرده اند.

گفتنی است روند تحقیقاتی برای تولید واکسن کرونا درست مانند سرعت شیوع آن نسبت به ویروس های پیشین بسیار پرشتاب بوده است چراکه در زمان شیوع ویروس سارس 20 ماه طول کشید تا دانشمندان موفق به تولید واکسن آن شدند.

براساس آخرین گزارش ها، سهام شرکت مادرنا که در نزدیکی بوستون آمریکا قرار دارد در روز سه شنبه پس از انتشار این خبر 15 درصد افزایش یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟