افزایش تعداد دانشجویان ایرانی اخراجی از آمریکا

به گزارش رکنا، روند رو به رشد اخراج شدن برای شخص دانشجو، خانواده وی و حتی برای دانشگاههای امریکایی که امیدوارند دانشجویان برجسته جهان را جذب کنند بسیار نگران کننده است. علی رحمانی مشاور سازمان اتحاد امور عمومی آمریکایییهای ایرانی تبار خاطرنشان می کند که چیزی متفاوت در حال وقوع است و اخراج اینهمه دانشجو عادی نیست.

در همین خصوص تری هارتل معاون شورای آموزشی آمریکا که 1800 دانشکده را نمایندگی می کند نیز اظهار داشت در گذشته دانشگاهها هنگامی که دانشجویان ویزایشان اخذ می کردند نفس راحتی می‌کشیدند ولی اکنون باید زمانی نفس راحت بکشند که دانشجویان وارد دانشگاه شده اند.

وی افزود: استقبال دانشجویان خارجی از تحصیل در آمریکا که به مدت یک دهه در حال افزایش بود اکنون رو به کاهش نهاده است.

اداره گمرک و مرزبانی آمریکا در توجیه عمل خود می گوید در بازرسیهای ما ملاکهای اضافی مورد توجه قرار می گیرد و جزئیاتی که در بررسیهای قبلی نامکشوف مانده بود کشف می شود. اداره مذکور اعلام کرده به علت محدودیت های موجود پیرامون حریم خصوصی افراد از ذکر جزئیات مربوط به روند بازرسی معذور است. شواهد حاکی است که وابستگی خانوادگی برخی از دانشجویان با افرادی که از سوی آمریکا تحریم شده اند و یا نظراتی خلاف نظرات مقامات آمریکایی در مورد تحولات منطقه ابراز داشته اند، موجب اخراج آنها از آمریکا شده است.

اخراج دانشجویان ایرانی از آمریکا اعتراضاتی را در داخل آمریکا در پی داشته است. با وجود این و علیرغم رای صادره از سوی قضات دادگاه فدرال در مورد لغو حکم اخراج یک دانشجو وی روز بعد از آمریکا اخراج شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟