واکنش روسیه به تهدید آمریکا درباره ترور سردار قاآنی

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تهدید آمریکا علیه "اسماعیل قاآنی" فرمانده جدید نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقابل قبول، اعلام کرد.

پیش از این، برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران ، این فرمانده نظامی ایرانی را به دچار شدن به "سرنوشت سلیمانی" تهدید کرد، در صورتی که وی به "کشتار آمریکایی‌ها" ادامه دهد.

زاخارووا در تفسیر این اظهارات تهدید آمیز گفت: «من یک بار دیگر تاکید می‌کنم که برای ما (چنین اظهاراتی) غیرقابل قبول است. از دیدگاه ما اینها سخنانی هستند که در چارچوب حقوق بین الملل نمی‌گنجد و کاملاً غیرقانونی هستند که نمایندگان کشورهای جهان حق ندارند به سادگی چنین اظهاراتی را علیه مقامات سایر کشورها بیان کنند. چنین برخوردی غیرقابل قبول است.»

"الکساندر گوسی‌یف" مدیر موسسه برنامه ریزی‌های راهبردی در مسکو پیش از این در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته بود که آمریکا همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

به عقیده وی، نیروهای قدرتمندی پشت این تهدیدات قرار دارند که هدایت کننده این اقدامات ایالات متحده است. این تحریکات به این دلیل است که ایران کل وضعیت حاکم بر منطقه خاورمیانه که آمریکا برای تقویت مواضع خود در آنجا تلاش زیادی کرده را برهم زده است. در مجموع جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر به یکی از کشورهای قدرتمند منطقه تبدیل شده و واشنگتن نمی تواند این مسئله را قبول کند.

لازم به یادآوری است، سردار "قاسم سلیمانی" (یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در تاریخ 3 ژانویه (13 دی ماه) در نتیجه حمله هوایی ارتش آمریکا به محوطه فرودگاه بین المللی بغداد (پایتخت عراق) به شهادت رسید. سردار سلیمانی در عرصه سیاست خاورمیانه به عنوان یک چهره نمادین در مبارزه با گروه‌های تروریستی تلقی شده و در داخل ایران هم یک قهرمان ملی بود که نقش زیادی در موفقیت‌های نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران داشت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟