اعتراض خانواده یک خواننده درگذشته به ترامپ

به گزارش رکنا، روز پنج‌شنبه آهنگ «باران بنفش» به خوانندگی «پرینس» در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و پیش از سخنرانی او پخش شد. این اقدام موجب اعتراض شدید خانواده این خواننده درگذشته نسبت به پخش این آهنگ شد.

خانواده و بازماندگان پرینس پس از این اقدام بیانیه‌ای با این عنوان منتشر کرد: هرگز به رئیس‌جمهور ترامپ اجازه استفاده از آهنگ‌های پرینس را نخواهیم داد.

البته این اولین مورد نیست که کمپین ترامپ بدون اجازه آهنگ‌های این خواننده را در کمپین‌ها و رویدادهای خود استفاده می‌کند که همواره با اعتراض و نارضایتی خانواده وی همراه بوده است تا جایی‌که سال گذشته کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که دیگر آهنگ‌های «پرینس» را پخش نخواهد کرد.

«پرینس» متولد همین شهر مینیاپولیس است. بخش اعظم ویدیوی «باران بنفش» وی در همین شهر و در کلوپی شبانه در خیابان اول فیلمبرداری شده است. این خیابان در امتداد منطقه «تارگت سنتر» جایی که راهپیمایی و کمپین ترامپ برگزار می‌شود فاصله دارد.

استودیوی «پِیسلی پارک» متعلق به پرینس به عنوان یکی از پاتوق‌های اصلی موسیقی «راک اند رول» شناخته می‌شود. این خواننده در سال ۲۰۱۶ و در ۵۷ سالگی درگذشت.

دونالد ترامپ از جنبه عدم محبوبیت بین هنرمندان در بین دیگر روسای جمهور آمریکا جایگاه نخست را داراست و از هنرپیشه گرفته تا خواننده و موزیسین و تهیه‌کننده بخش عظیمی از هالیوود در جبهه مخالفان وی هستند و ترامپ کمترین جایگاه را بین این قشر عظیم تاثیرگذار دارد.

پرینس راجرز نلسون زاده ۷ ژوئن ۱۹۵۸ خواننده، ترانه‌سرا، ستاره پاپ و هنرپیشه اهل آمریکا بود.

پرینس که از او به عنوان اسطوره موسیقی سول و فانک و نیز پیشگام «صدای مینیاپولیس» نام برده می‌شود، شهرت خود را مدیون نوآوری‌هایش، ظاهر پر زرق و برقش در کنسرت‌هایش است. فروش بیش از صد میلیون نسخه از کارهای پرینس در سراسر جهان، وی را در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی قرار داده است. مجلهٔ رولینگ استون وی را در فهرست «۱۰۰ هنرمند بزرگ تمام دوران‌ها» در رتبهٔ ۲۷ قرار داده است.

آلبوم مشهور پرینس با عنوان «باران بنفش» بارها در فهرست‌های مختلف برترین آلبوم‌های تاریخ موسیقی قرار گرفته‌است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟