حجم ویدیو: 6.66M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

به گزارش رکنا، تیراندازی به پلیس آمریکا در شهر فیلادلفیا شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از رسانه‌های آمریکا اعلام کرد در تیراندازی به نیرو‌های پلیس در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، یک افسر پلیس زخمی شد.

شبکه تلویزیونی راشا تودی نیز تعداد زخمی‌های این تیراندازی را چندین تن اعلام کرد.

منابع مختلف خبری آمار‌های مختلفی از یک تا ۵ نفر در مورد زخمی‌های این حادثه منتشر کرده‌اند. گفته می‌شود تاکنون تمام زخمی‌ها از نیرو‌های پلیس بوده‌اند.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، گروهی از نیرو‌های پلیس در ساختمانی در منطقه «نایس تاون» گیر افتاده‌اند و مهاجم (یا مهاجمین) در حال تیراندازی به سوی آن‌هاست.

هنوز کسی در ارتباط با این حادثه بازداشت نشده و تیراندازی نیز ادامه دارد.

پلیس از ساکنان شهر خواسته به محل تیراندازی نزدیک نشوند.

دانشگاه «تمپل» هم که در نزدیکی محل درگیری واقع شده، در توییتر نوشته است: «تردد در دانشکده علوم سلامت دانشگاه ممنوع شده است. پناه بگیرید. از قفل بودن در‌ها مطمئن شوید. سکوت کنید. تکان نخورید. پلیس در حال پاسخگویی است.»

تصاویر ویدئویی که از محل حادثه منتشر شده، از حضور ده‌ها خودروی پلیس حکایت دارد. برخی کاربران نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که به صورت مداوم صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

یکی از شاهدان به شبکه «ای‌بی‌سی» گفته است که صدای شلیک دستکم ۱۰۰ گلوله را شنیده است.

بر اساس تصاویر ویدئویی، یک خودروی زرهی پلیس برای مقابله با مهاجم به صحنه رسیده است.

گزارش شده است که این حادثه پس از آن رخ داده که گروهی از نیرو‌های واحد مبارزه با مواد مخدر پلیس وارد ساختمان شده‌اند. در حالی که مشغول بازداشت چند نفر بوده‌اند، به سوی آن‌ها تیراندازی شده و مأموران در ساختمان گیر افتاده‌اند.

این حادثه تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که دو تیراندازی مجزا در شهر‌های «اِل پاسو» و «دیتون» در آمریکا دستکم ۳۲ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

با وجود مرگ سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار آمریکایی در حوادث مرتبط با اسلحه، سیاستمداران آمریکایی تاکنون از اصلاح قوانین سهل‌گیرانه حمل سلاح در این کشور خودداری کرده‌اند. منتقدان می‌گویند لابی‌های تسلیحاتی که به نامزد‌های سمت‌های سیاسی کمک‌های کلانی می‌کنند، مانع اصلی در مسیر اصلاح قوانین حمل اسلحه هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟