پیرزنی که با اینستاگرام افسردگی‌اش درمان شد+عکس

به گزارش رکنا ، «لیچیا فیرتز» یک پیرزن ایتالیایی توانسته در ۸۹ سالگی در این کشور با انتشار عکس‌ها و پیاده کردن طرح‌های مفید برای سالمندان از طریق اینستاگرام به شهرت برسد.
لیچیا تا همین چند وقت پیش یک سالمند شبیه خیلی‌های دیگر بود، اما امروز به یک ستاره در اینستاگرام تبدیل شده و زندگی اش طوری تغییر کرده که خودش هم تا چند ماه پیش آن را تصور نمی‌کرد، او هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کرد که در ۸۹ سالگی مدلی شود که عکاسان برای انجام طرح‌های خود و پیشبرد پروژه‌های مربوط به سالمندان از او کمک بگیرند.

244715_697
بنا به گزارش leggo ایتالیا، لیچیا سال گذشته پس از مرگ همسرش «الدو» که به او علاقه‌ی زیادی داشت، پس از ۶۴ سال زندگی مشترک، دچار اندوه عمیقی شد. تا این که نوه اش به نام «ایمانوئلی» او را مجاب کرد تا یک پیج اینستاگرامی برای خودش درست کند و عکس‌ها و زندگی روزمره اش را در آن منتشر کند تا بتواند از افسردگی بیرون آمده و بر اندوهش فائق آید.
او حالا به کمک فالوئرهایش از سراسر جهان که بیش از ۶۰ هزار نفرند و لحظه به لحظه در حال بیشتر شدن هستند، دوباره زندگی و شور آن را پیدا کرده است.
لیچیا می‌گوید: نوه ام ایمانوئلی وقت زیادی صرف کرد تا من را اقناع کند، باید از او تشکر کنم، چون باعث شد تا با دنیای دیگری ارتباط برقرار کنم و دانستم هر چقدر هم که غم و اندوه قلبت زیاد باشد، درست نیست که دیگران را غمگین کنی.
او افزود: پیام من در صفحه اینستاگرامم، پیام‌های مثبت است تا مردم بدانند زندگی جریان دارد، حتی اگر گاهی تو را در تنگنا قرار دهد و بخواهد تو را محک بزند.
او می‌گوید: من در دوران جنگ زندگی کردم، تک دخترم را وقتی فقط ۲۸ سال داشت از دست دادم، سپس همسرم را پس از ۶۴ سال زندگی مشترک وداع گفتم، طبیعتاً برخی ضربه‌هایی که زندگی می‌زند را نمی‌توانی اصلاً از کنارشان بگذری، اما نباید به خاطرشان سقوط کنی، بلکه می‌توانی بعد از همه این‌ها لبخند بزنی.

244712_975
مادربزرگ لیچیا عکس‌هایی که در زندگی روزمره اش می‌گیرد را در اینستاگرام منتشر می‌کند، البته این همه‌ی ماجرا نیست، بلکه او در پروژه یک عکاس به نام «هکتور ویریوس» هم شرکت می‌کند. ویکتور عکاسی است که از سراسر جهان از آدم‌های جوان و پیر عکس می‌اندازد و معتقد است جوانی زیباست، اما این دلیل نمی‌شود پیر بودن را کوچک بشماریم و تحقیر کنیم.
از دیگر فعالیت‌های لیچیا شرکت در طرح هنری عکاسی به نام «جولیان هارگریفز» یکی از عکاسان مطرح بین المللی است، این عکس‌ها برای خانه سالمندان Villasanta Rsa استان مونزا وبریانزا گرفته می‌شود.
عکس‌ها در حراجی اینترنتی به فروش می‌رسد و درآمد حاصل از آن برای کمک به سالمندانی که در بریانزا زندگی می‌کنند، هزینه خواهد شد تا با ارتباط گرفتن با دنیای مجازی سرگرم بشوند و از تنهایی دربیایند. این طرح‌ها شهرت بیشتری را برای لیچیا رقم خواهد زد. او می‌گوید رایانه و اینترنت می‌تواند زندگی سالمندان دیگر را هم تغییر دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

244710_514

244717_709

244718_181

244721_344

244711_529

کدخبر: 479662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟