خبرگزاری اعتماد هند امروز (دوشنبه) گزارش کرد به نظر می‌رسد در عملیات نیرو‌های امنیتی هند در منطقه ترال در جنوب کشمیر، مدثر احمدخان، مغز متفکر حمله تروریستی کشمیر که منجر به کشته شدن ۴۰ نفر از نیرو‌های پلیس هند شد، از پا در آمده است.

این خبرگزاری اعلام کرد نیرو‌های امنیتی با استفاده از اطلاعات ویژه، منطقه‌ای را که گمان می‌رفت احمدخان و دیگر تروریست‌ها در آنجا به سر می‌برند محاصره کردند. در جریان عملیات جستجو که تا ساعات اولیه دوشنبه به طول انجامید نیرو‌های هند از سوی تروریست‌ها که در کمین نشسته بودند هدف قرار گرفتند. گفته می‌شود احمدخان به همراه دو نفر دیگر در جریان تیراندازی‌های متقابل نیرو‌های هندی کشته شدند.

خبرگزاری اعتماد گزارش داد جسد‌ها به دلیل سوختگی بالا در جریان بازرسی نیرو‌های امنیتی هند قابل شناسایی نبودند؛ اما تلاش‌ها برای تعیین هویت آن‌ها ادامه دارد.

مدثر احمدخان، عضو گروه تروریستی جیش‌المحمد بود که با نام مستعار محمد باهای نیز شناخته می‌شد. گفته می‌شود گروه تروریستی جیش‌المحمد علاوه بر حادثه اخیر در کشمیر در روز ۱۴ فوریه که سبب کشته‌شدن نیرو‌های هندی شد، در حمله به یک اردوگاه نیرو‌های شبه نظامی در ژانویه ۲۰۱۸ که موجب جان باختن پنج نفر شد نیز نقش مهمی داشته است. همچنین در حمله به یک اردوگاه ارتش در سنجوان در فوریه ۲۰۱۸ که شش پرسنل و غیرنظامی بر اثر آن کشته شدند، دخیل بوده است.

احمدخان ۲۳ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد الکترونیک بود. او در سال ۲۰۱۷ به گروه تروریستی جیش‌المحمد پیوست. خبرگزاری اعتماد هند گزارش داده بود خودرو و مواد منفجره‌ای را که در عملیات تروریستی ۱۴ فوریه در منطقه پولواما در کشمیر استفاده شد، احمد خان تهیه کرده بود.

پس از حادثه تروریستی در کشمیر تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو شدت یافت. به گونه‌ای که دو طرف جنگنده‌های یکدیگر را هدف قرار دادند. جنگنده‌های پاکستانی ۲ جنگنده هندی را هدف حمله قرار دادند و سرنگون کردند. همزمان رسانه‌های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام‌آباد گزارش‌ها در این خصوص را رد کرد. این دو کشور همسایه، از سال ۱۹۴۷، سه بار درگیر جنگ با یکدیگر شده‌اند که دو مورد آن‌ها بر سر منطقه کشمیر بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟