جریمه سنگین رانندگان کانادایی برای سبقت از اتوبوس مدرسه

طبق این قانون Law که از روز گذشته (شنبه) در استان "پرنس ادوارد" کانادا اجرایی شده، گواهینامه رانندگان در صورت سبقت گرفتن از اتوبوس‌های مدارسی که چراغ قرمز خود را فعال کرده‌اند، توقیف خواهد شد.

رییس حمل و نقل، زیرساخت و انرژی جزیره پرنس ادوارد در این ارتباط اظهار کرد: همه ما نقشی کلیدی در تامین امنیت کودکان در مسیر رفت و آمد به مدرسه داریم و از این پس رانندگانی که این قانون را رعایت نکنند حق رانندگی در خیابان های این استان را ندارند.

طبق قانون جدید رانندگانی که مقررات تعیین شده را رعایت نکنند، ۱۲ امتیاز منفی در گواهینامه شان ثبت می شود که این امر منجر به تعلیق سه ماهه گواهینامه و جریمه ۵۰۰۰ دلاری برایشان خواهد شد. پیشتر رعایت نکردن چنین مواردی منجر به ثبت ۸ امتیاز منفی در گواهینامه فرد خاطی می شد.

فردی که گواهینامه اش سلب می شود برای باز پس گرفتن گواهینامه خود پس از طی مدت زمان تعیین شده باید ابتدا به مقامات امنیت جاده ای مراجعه کند، سپس با پرداخت ۱۰۰ دلار هزینه صدور مجدد گواهینامه طی شش ماه دوره های آموزش رانندگی را برای باز پس گیری گواهینامه بگذراند.

هم چنین پس از صدور مجدد گواهینامه، فرد در دوره آزمایشی قرار می گیرد و تا مدت یک سال ثبت هر گونه امتیاز منفی در گواهینامه اش، منجر به سلب مجدد گواهینامه او می‌شود.

بنابر گزارش سی ان ان، رییس آموزش، یادگیری ابتدایی و فرهنگ جزیره پرنس ادوارد کانادا نیز با بیان این که هیچ حواس پرتی نباید جان یک کودک را به خطر بیاندازد از برداشتن قدمی دیگر در راستای حفاظت از کودکان در مسیر مدارس ابراز خرسندی کرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟