انفجار های تروریستی 12 کشته و زخمی برجای گذاشت+ عکس

یک منبع امنیتی به خبرگزاری المعلومه عراق اعلام کرد: یکی از این بمب ها بصورت کنار جاده ای در نزدیک میدان عدن از ورودی های اصلی به شهر کاظمین در شمال بغداد دو غیر نظامی عراق را کشت و چهار تن دیگر را زخمی کرد.

این منبع افزود: بمب دوم در نزدیک اماکن تجاری در محله التراث در غرب پایتخت منفجر شد و در اثر آن سه غیرنظامی مجروح شدند.

همین خبرگزاری درخبری دیگری اعلام کرد که انفجار بمب در منطقه الشعله در شمال بغداد یک کشته و دو زخمی بجا گذاشت.

در خبری دیگر آمده است که 25 تروریست داعشی در عملیات نیروهای عراقی در کرکوک کشته و چند مخفیگاه و انبار سلاح و مهمات آنان نیز منهدم شد.

انفجارهای امروز بغداد درحالی است که با افزایش تحرک های جدید داعش سوریه در مرز با عراق و احتمال نفوذ مجدد تروریست ها به این کشور با حمایت نیروهای آمریکایی مستقر در این منطقه، نیروهای ارتش و الحشد الشعبی در عراق به حالت آماده باش درآمدند.

از سوی دیگر ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه از آغاز عملیات وسیع نیروهای عراقی برای تعقیب عناصر باقیمانده داعش در صحرای غربی این کشور میان سه استان همچنان آلوده به داعش (صلاح الدین، الانبار و نینوا) خبر داد.

با وجود اعلام پایان نظامی داعش در عراق اوایل آذرماه گذشته، عملیات تروریست های تکفیری در نقاط مختلف این کشور بویژه اطراف بغداد، کرکوک در شمال، و نیز غرب کشور همچنان بطور پراکنده ادامه دارد.

همزمان نیروهای ارتش و الحشد الشعبی عراق نیز عملیات های پاکسازی متعددی در نقاط مختلف این کشور اجرا می کنند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟