صدام قاتل وزیر خارجه الجزایری در مسیر هوایی ایران بود!

به گزارش رکنا، به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط، سرلشکر «خالد نزار»، وزیر دفاع سابق الجزایر، پس از گذشت سی و شش سال از یکی از اسرار این کشور پرده برداشت و فاش کرد صدام، دیکتاتور معدوم عراق، قاتل The Murderer وزیر امور خارجه اسبق الجزایر است. به گفته این مقام ارشد سابق الجزایری، هواپیمای حامل «محمد الصدیق بن یحیی»، وزیر امور خارجه اسبق الجزایر، و همراهانش در جریان سفر به جمهوری اسلامی ایران در سال ماه مه سال ۱۹۸۲ میلادی برای میانجیگری بین بغداد و تهران بود که در زمان جنگ تحمیلی با یک فروند موشک هوا به هوا بر فراز مرز‌های عراق با ترکیه هدف قرار گرفت.

در شهادت و گواهی نزار آمده است:کمیته تحقیق فنی به ریاست صالح قوجیل، وزیر حمل و نقل الجزایر، و اعزامی به منطقه‌ای که لاشه هواپیما در آن پیدا شد بقایایی از موشک هوا به هوایی که در حمله به هواپیما از آن استفاده شده بود، دست یافت. این موشک جزو سلاح‌هایی بود که شوروی به عراق داده بود و الجزایر مشخصاً شماره سریال این موشک را در اختیار دارد.

این مقام سابق الجزایری در تلاش برای سندیت بخشیدن به اظهارات خود گفت: «میانجیگری الجزایر به ریاست بن یحیی برای پایان دادن به جنگ عراق و ایران از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ همه شرایط و زمینه‌های موفقیت را داشت و الجزایر با قدرت این میانجیگیری را پیگیری می‌کرد، اما صدام به هیچ عنوان نپذیرفت که یک کشور عربی داوری بین یک کشور عربی با یک کشور غیرعربی را به عهده بگیرد. از نظر وی، دشمن یک کشور عربی به طور حتم دشمن همه اعراب است و الجزایری‌ها برای دخالت در مسئله‌ای وارد شده‌اند که ربطی به آن‌ها ندارد.»

سرلشکر خالد نزار گفت شاذلی بن جدید، رئیس جمهوری اسبق الجزایر، روی این قضیه سرپوش گذاشت.

شایان ذکر است، هواپیمای مذکور ۳۶ سال پیش در حین عبور از حریم هوایی بین عراق و ترکیه منفجر شد و هیئت الجزایری به ریاست بن یحیی، در آن دوره در حال میانجیگری در خاورمیانه با هدف پایان دادن به جنگ تحمیلی بود.

این نخستین بار است که یک مقام عالی رتبه الجزایری به زمان انفجار هواپیما اشاره می‌کند و می‌گوید یک کشور و یک رئیس جمهور مسؤل کشته شدن بن یحیی ۵۰ ساله هستند. این جنایت Crime از جمله اسرار الجزایر در زمان حکومت الشاذلی (از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۲) و همچنین در دوره‌های کوتاه ریاست جمهوری محمد بو ضیاف، علی کافی، الیامین زروال و حتی دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور کنونی الجزایر، بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

درد شکم سارینا 8 ساله عاقبت شومی داشت! + عکس

55 ماشین لوکس بچه پولدارهای تهرانی در پارکینگ پلیس + عکس ها

ماجرای سقوط یک پهپاد در سراوان چه بود؟

صاحب این جسد را می شناسید ؟ / او در تهران کُشته شد! + عکس

نامادری اتوی داغ را به صورت حنانه 13 ساله چسباند! + عکس

دستگیری مربی مرد که به بانوان تیم ملی در شمال کشور تمرین می داد

دردسر همخوابی دختر 20 ساله با پسر 14 ساله+عکس

توطئه شوم و عجیب مرد یزدی برای زن جوانش

پایان وحشتناک ماه عسل برای عروس و داماد همدانی

عکس دختر سنندجی که با روسری از یک درخت آویزان بود! + تصاویر دلخراش

همخوابی اجباری زن شوهردار تهرانی با راننده تاکسی اینترنتی / بهرام از من فیلم گرفت و ... + عکس

تجاوز وحشیانه به زن جوان / زن 33 ساله روی تخت خواب جان داد +عکس

اقدام رقیه عکاس منحرف پرونده شورای شهر بابل آبروی یک زن مشهور را برد + عکس

کدخبر: 417149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟