مجله آمریکایی فوربس در گزارشی به حملات پهپادی اخیر نیرو‌های یمنی به اهداف عربستانی و همچنین فرودگاه ابوظبی اشاره کرده و می‌نویسد که هدف قرار دادن اهداف اقتصادی عربستان از سوی انصار الله، جنگ یمن را به داخل عربستان و امارات می‌کشد.

فوربس ضمن اشاره به هدف قرار گرفتن دو کشتی عربستان سعودی در تنگه باب الندب می‌نویسد: با توجه به حوادث Accidents اخیر به نظر می‌رسد که حملات حوثی‌ها(انصارالله) به منافع اقتصادی عربستان و امارات افزایش یافته و در حالی که مقامات عربستان برخی از این حوادث را تکذیب می‌کنند، اما برخی دیگر از آن‌ها تأیید شده‌اند.

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به حمله پهپاد «صماد-۳» به فرودگاه ابوظبی آمده است: در پی این حمله در پرواز‌های این فرودگاه اختلال ایجاد شد، مقامات امارات این حمله را تکذیب کردند با این وجود فرودگاه ابوظبی با انتشار توییتی اعلام کرد که حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر روز پنجشنبه حادثه‌ای مربوط به یک خودرو در فرودگاه روی داده است.

این مجله آمریکایی می‌نویسد: یک روز پیش از حمله ادعایی به فرودگاه ابوظبی، عربستان سعودی اعلام کرد که دو نفت‌کش این کشور در تنگه باب‌المندب هدف قرار گرفته‌اند که در پی این حمله عربستان عبور تمامی محموله‌های نفتی خود از طریق این تنگه را متوقف کرد، تنگه‌ای بسیار مهم در تجارت بین‌المللی نفت.

فوربس در بخش دیگری ضمن اشاره به حمله ۱۸ جولای انصارالله به تأسیسات شرکت نفتی آرامکو عربستان نوشت: در آن زمان مقامات این شرکت نفتی تنها به این مطلب اذعان کردند که در بخشی از تأسیسات به دلیل حادثه Incident عملیاتی، آتش‌سوزی روی داده است.

در ادامه این گزارش به حملات نیرو‌های یمنی به مواضعی در داخل عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ و نیز حمله به تأسیسات هسته‌ای امارات اشاره شده و آمده است: مقامات عربستان سعودی ادعا می‌کنند دفاع موشکی آن‌ها شامل سامانه پدافند آمریکایی پاتریوت در محافظت از قلمرو آن‌ها موفق بوده، اما گزارش‌هایی درباره تلفات ناشی از انفجار وجود داشته است.

این مجله آمریکایی افزود: اخیرا شرکت «درون شیلد» استرالیا گزارش داده که سفارشی برای ۷۰ سلاح ضد پهپادی به ارزش ۳.۲ میلیون دلار از سوی یکی از کشور‌های خاورمیانه دریافت کرده است.

بر اساس اعلام فوربس این شرکت استرالیایی نامی از کشور نبرده، اما آن را از متحدان کشور‌های غربی توصیف کرده و گفته است که سفارش‌های بیشتری نیز در راه است.

فوربس در پایان گزارش خود می‌نویسد: علاوه بر این یک هیأت اماراتی اوایل ماه جولای از چندین شرکت سازنده سلاح‌های ضد پهپادی در فرانسه و فنلاند دیدار کرده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرگ 2 کودک در گرمای داخل خودرو + تصاویر

ازدواج زنِ شوهر دار ایرانی در مراسم حجّ

آخرین کباب خوران شهرام جزایری پیش از دستگیری در مرز + فیلم

کتک خوردن بازکن سابق پرسپولیس از یک داور/ شکایت شد

مرد شیطان صفت پسربچه ای را به خرابه ای جنوب تهران برد

اولین فیلم از لحظه دستگیری شهرام جزایری هنگام فرار از مرز +عکس

دختر بودم و پنهانی صیغه امیر شدم / ویار بارداریم راز مرا لو داد

تجاوز چگونه در وجود انسان ها رشد می کند!؟

سرنوشت وحشتناک نوزاد 3 ماهه در ماشین همانند بنیتا + عکس

وقتی جنازه برادرم را دیدم دستانش از پوست آویزان بود + عکس

سرنوشت عجیب لیلی در استخر خانه فساد +عکس

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

3 روز مانده به پایان خدمت سربازی راز شومی از زنم فهمیدم! +فیلم گفتگو

کدخبر: 402472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟