قربانیان حمله انتحاری مستونگ پاکستان به 70 کشته افزایش یافت

بر اساس گزارش رسانه های رسمی پاکستان، حمله انتحاری و انفجار بمب امروز /جمعه/ در گردهمایی انتخاباتی حزب ' عوامی بلوچستان'(BAP) در شهر 'مستونگ' به کشته شدن ' نواب زاده سراج ریسانی' رهبر حزب این حزب نیز منجر شد.

وی در حمله انتحاری امروز به شدت زخمی شد که به دلیل شدت جراحات حان باخت.

'آقا عمر بنگال زی' سرپرست وزارت امور داخلی دولت محلی ایالت بلوچستان نیز با تایید کشته شدن'نواب زاده سراج ریسانی' اعلام کرد که انفجار بمب قوی به دلیل انجام اقدام انتحاری به وقوع پیوسته است.

'نواب زاده سراج ریسانی' رهبر حزب' عوامی بلوچستان' و برادر ' نواب اسلم ریسانی' سروزیر پیشین ایالت بلوچستان بود که در انتخابات آتی پاکستان در حوزه انتخاباتی( PB-35 ) به عنوان کاندیدای حزب عوامی بلوچستان (BNP) رقابت می کرد.

انفجار امروز در موستانگ، تنها چند ساعت پس از حمله تروریستی در شهر 'بنو' پاکستان به وقوع پیوست که 'اکرم خان درانی' وزیر پیشین کار و شهرسازی پاکستان در دولت حزب مسلم لیگ - نواز از آن جان سالم به در برد.

سهشنبه هفته جاری نیز، 'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی ' پاکستان (ANP) در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور Assassination شد.

در آن حمله انتحاری، 20 تن از جمله کاندیدای حزب ملی عوامی پاکستان (ANP) کشته و 63 تن نیز زخمی شدند.

بمبگذار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی (ANP) در شهر پیشاور حضور داشت که با انفجار خود در کنار خودروی 'هارون بلور'، کاندیدای این حزب را نیز ترور کرد.

بر اساس گزارش نیروهای یگان خنثی سازی بمب، حدود هشت تا 10 کیلوگرم ماده انفجاری در این عملیات تروریستی از سوی عامل انتحاری استفاده شده بود.

انتخابات سراسری پارلمانی پاکستان سوم مردادماه سال جاری در سراسر کشور برگزار شده و احزاب و شخصیت های مختلف نیز برای پیروزی در این رقابت ها فعالیت می کنند.

مجمع مبارزه با تروریسم پاکستان (NACTA) روز دوشنبه هفته جاری اسامی 6 شخصیت از جمله عمران خان و پسر حافظ سعید را که ممکن است هنگام مبارزات انتخاباتی مورد هدف تروریست Terrorist ها قرار گیرند، اعلام کرد.

این شش شخصیت شامل عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف، اسفندیار ولی رئیس حزب ملی عوامی و امیر حیدر هوتی، آفات شیرپاؤ از حزب جمهوری وطن و اکرم درانی از رهبران جمعیت علمای اسلام شاخه (ف) و طلحه سعید پسر حافظ سعید می باشد.

تهدیدها علیه رهبری ارشد مسلم لیگ نواز نیز وجود دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سارا 17 ساله در استخر ویلایشان بود که مردی از روی دیوار داخل پرید + عکس

مهران مدیری و رامبد جوان ۲۵ میلیون برای هر روز می‌گیرند؟

ازدواج بی سرو صدای خانم بازیگر ایرانی+ عکس

این دختر جنجالی در تهران گمشده است! / کسی می داند او کجاست؟!

علیرضا فغانی خانم خارجی را در آغوش کشید + تصاویر

عکس بی حجاب مائد هژبری که برای رقص در کنسرت از ایران فرار کرد + جزئیات

4 زن، کودک و مرد آبادانی در آتش سوختند+ عکس

2 خواهر قزوینی زنی را در پارک کُشتند!

تمساح ها صف ایستادند تا پدر و پسر را بخورند! + تصویر

آرایش دخترانه منصور 17 ساله برای بی حیایی در مجالس زنانه

اولین پدری که مانند مادر به نوزادش شیر داد! + عکس

مچ زنم را با مرد غریبه را در شرایط خیلی بد در پارکنیگ گرفتم

کدخبر: 397525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟