درگیری فیزیکی نمایندگان مجلس ترکیه بر سر عملیات عفرین + عکس

در پی بروز درگیری فیزیکی میان نمایندگان مجلس ترکیه بر سر عملیات ارتش این کشور در عفرین سوریه، دو نماینده از حزب دموکراتیک خلق‌ها (منسوب به اکراد) و یک نماینده از حزب حاکم عدالت و توسعه مجروح و برای معالجه راهی بخش اورژانس مجلس شدند.

درگیری میان نمایندگان مجلس ترکیه عصر دیروز چهارشنبه از آنجا آغاز شد که محمود طغرل نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در صحن علنی مجلس گفت: در عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده‌اند و آنکارا با سیاستگذاری مردن یا کشتن Killing منطقه را به سوی بن بست هرج و مرج سوق می‌دهد.

اظهارات طغرل با واکنش شدید نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه روبرو شد و کار به درگیری فیزیکی انجامید.

عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه تحت عنوان شاخه زیتون از شامگاه ۲۰ ژانویه آغاز شده و بنا به اعلام ستاد ارتش ترکیه تاکنون ۳۰۵۵ تن از اعضای گروه‌های تروریستی کشته شده‌اند.

مقامات ترکیه اعلام می‌کنند این عملیات به منظور حق مشروع دفاع از خود و براساس قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت سازمان ملل و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل صورت گرفته و تا پاکسازی کامل مرز‌های جنوبی از وجود عناصر گروه‌های تروریستی و تشکیل منطقه امنی به عمق سی کیلومتر ادامه خواهد یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟