دستگیری فردی که در فضای سایبری اخاذی می‌کرد

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: فردی که در فضای مجازی با تبلیغ بالا بردن امنیت پیج و با گرفتن اطلاعات اشخاص به بهانه‌های واهی، اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش رکنا، دستگیری فردی که در فضای سایبری اخاذی می‌کردسرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: متاسفانه افراد با عنوان بالا بردن امنیت پیج اشخاص، افراد چهره و کسانی که با پیج خود کار می‌کنند، با گرفتن مبالغی اقدام به اخاذی از افراد می‌کردند.

وی افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته باب شده است افرادی سودجو به عنوان ارتقای امنیت پیج اینستاگرام در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند و با گرفتن دستمزد در مواقع بحرانی به هیچ عنوان پاسخگو نمی‌شوند و حتی اقدام به تهدید این افراد می‌کنند.

سرهنگ گودرزی افزود: متاسفانه در این خصوص هم ایمیل را از افراد دریافت می‌کنند و هم کد تایید هویت را و با این کار به راحتی به اطلاعات اشخاص و حتی خصوصی‌ترین مسایل آن‌ها دسترسی کامل پیدا می‌کنند.

وی گفت: در برخی از موارد مجرمیا سایبری سوء استفاده و پول بیشتری را برای امنیت پیج تقاضا می‌کنند و اگر اشخاص پرداخت نکنند اطلاعات و مسایل شخصی آن‌ها را فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: در همین ارتباط فردی روز گذشته دستگیر شد که افراد را تهدید و پول بیشتری را تقاضا می‌کرد و در چند ماه گذشته در این زمینه چندین نفر را پلیس فتا دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل داده است.

وی از مردم خواست برای بالا بردن امنیت پیج از رمز ساده به هیچ عنوان استفاده نکنند و احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند که اگر این دو نکته رعایت شود به هیچ عنوان طعمه مجرمان سایبری قرار نخواهند گرفت.

کدخبر: 742247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟