عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی دستگیر شد

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اخاذی و تهدید وی از سوی فردی ناشناس در شبکه تلگرام و هتک حیثیت او در فضای مجازی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که فرد موردنظر با تهدید شاکی، اقدام به انتشار تصاویر شخصی او و دیگر اعضای خانواده‌اش در فضای مجازی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، فرد مذکور در استانی دیگر شناسایی و با اخذ نیابت قضائی دستگیر و به این پلیس منتقل شد.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: این فرد در بازجویی‌های فنی پلیس اذعان کرد که از مدت‌ها قبل با شاکی ارتباط داشته و به دلیل داشتن اختلافات مالی قدیمی، با تهدید و انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی، قصد اخاذی و هتک حیثیت او را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهم پس از تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی، اظهار داشت: ازآنجاکه حفظ امنیت و محافظت از حریم خصوصی افراد در فضای مجازی بسیار مشکل است، کاربران این فضا همواره باید به پیام‌های ناشناسی که از شبکه‌های اجتماعی در محیط سایبری دریافت می‌کنند، پاسخ ندهند تا افراد سودجو هرگز نتوانند با دسترسی به اطلاعات حیاتی و مهم زندگی آنان به اهداف شوم خود دست یابند.

کدخبر: 709396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟