زن شیاد 2 مرد را برای اقدام شیطانی خود اجیر کرده بود / آبروی پیرمرد در خطر بود

 سرهنگ مرتضی ابوطالبی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه مردی میانسال با دردست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مبنی بر اینکه توسط یک دختر جوان اغفال شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته و آن دختر با چند نفر دیگر قصد اخاذی از وی را دارند، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت در پیام‌رسان "واتساپ" پیامی از دختر جوانی دریافت کردم که با بیان مشکلاتش تقاضای کمک مالی داشت، که من به او کمک کردم و پس از گذشت مدت زمانی که آشنایی ما بیشتر شد مرا برای ملاقات با خانواده‌اش دعوت کرد و من به اصرار او پذیرفتم ولی پس از رفتن به خانه‌شان که شهر دیگری بود 2 مرد جوان، از من فیلم برداری کرده و گفتند اگر مبلغ 700 میلیون ریال به حسابشان واریز نکنم، فیلم را در فضای مجازی منتشر می کنند.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان در فضای مجازی را در یکی از استان‌های جنوبی کشور شناسایی و با همکاری پلیس فتا استان مربوطه دستگیر کنند.

سرهنگ ابوطالبی بیان داشت: در بررسی پرونده مشخص شد متهمان ابتدا طعمه‌هایشان را از میان افراد متمول شناسایی، سپس با همدستی یک خانم اعتماد قربانیان را جلب و با این ترفند از آنها اخاذی می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان یزد ضمن تأکید بر لزوم حفظ اسرار و اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی گفت: کاربران به افراد غریبه به‌راحتی اعتماد نکنند و از ارسال موارد شخصی و خانوادگی به افراد ناشناس اجتناب کنند زیرا هویت کاربران در فضای مجازی نامشخص است و این فضا محل مناسبی برای آشنایی و رابطه دوستی نیست.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: افراد درصورتی ‌که با مواردی مانند موضوع این پرونده مواجه شدند به‌هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کنند، تن نداده زیرا موجب طمع بیشتر فرد مجرمین شده و مبالغ بیشتری درخواست خواهند کرد، در پایان سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

همچنین در صورت نیاز می توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

کدخبر: 740895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟