سرویس حق نشر آپارات راه‌اندازی شد/ کپی ممنوع

به گزارش رکنا، «آپارات» به منظور ایجاد دریچه‌ای امن برای رساندن صدا و تصویر تولید‌کنندگان محتوا به مخاطبان خود به تازگی سرویسی را راه‌اندازی کرده که از حق نشر یا کپی‌رایت آثار محافظت کرده و از کپی شدن آنها توسط دیگران جلوگیری می‌کند.

حفاظت از حق نشر یک سیستم انگشت‌نگاری هوشمند است که هر ویدیوی بارگذاری شده در آپارات را بررسی و ویدیوهای مشابه با نسخه دارای حق نشر را شناسایی می‌کند.

سازوکار این سیستم به این صورت است که ابتدا برای هر ویدیو در آپارات یک شناسه منحصر به فرد مثل اثر انگشت تولید و در پایگاه داده آن ذخیره می‌شود، سپس آپارات آن شناسه را با شناسه دیگر محتواها مقایسه کرده و در صورت وجود مطابقت با محتوای دارای حق نشر، محتوای کپی شده را شناسایی و حذف می‌کند.

سرویس حق نشر آپارات با هدف شکل دادن فضایی امن و محافظت شده برای کاربران این پلتفرم شکل گرفته و در حوزه مدیریت محتوا یکی از ضروری و کاربردی‌ترین ابزارهایی محسوب می‌شود که لازم است چنین فضایی به آن مجهز باشد.

یکی از اهداف اصلی آپارات ایجاد فضایی ایمن برای تولیدکنندگان محتوا است. ساخت چنین پلتفرمی که کاربران آن بتوانند به راحتی و آسودگی خیال از آن استفاده کنند، نیازمند ابزارهای مدیریت محتوای متنوعی است. یکی از ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین این ابزارها، سرویس حق نشر آپارات است.

کدخبر: 943791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟