«شبی با عبدی» بالاخره به آنتن تلویزیون رسید

«شبی با عبدی» به کارنامه موفق عبدی می پردازد و از حس نوستالژی مخاطب نسبت به این آثار استفاده می کند. اگر از ما می پرسید، تماشای «شبی با عبدی» را توصیه می کنیم. چرا؟ به این سه دلیل:

1- یک ایده بکر

اکبر عبدی با بهره مندی از وجاهت و مقبولیت عمومی و برخورداری از کارنامه ای فوق العاده، خاطراتی غالباً شیرین را در ذهن مردم ایران رقم زده و از این نظر گزینه مناسبی برای یک نمایش تازه به نظر می رسد. آن چه که قرار است بیننده های «شبی با عبدی» شاهد آن باشند، از نظر فرم، برنامه ای ترکیبی با محوریت اکبر عبدی است که گفت وگو با هنرمندان و مهمانان مختلف برای آن در نظر گرفته شده. برنامه با تمرکز بر کارنامه هنری او در عرصه های سینما Cinema و تلویزیون، نوعی بازآفرینی و خاطره بازی با شخصیت های مختلفی است که این بازیگر Actor شناخته شده در مجموعه ها و فیلم های خود به آن ها جان بخشیده است. از این منظر، ایده «شبی با عبدی» کاملاً تازه است و تا به حال به تاریخ سینما و تلویزیون ایران، به این سبک پرداخته نشده است. به علاوه، انتخاب اکبر عبدی هم برای مرکزیت این ایده، انتخابی دقیق است. او نزدیک به 80 فیلم سینمایی Movie در کارنامه دارد و در بیش از 30 سریال تلویزیونی هم بازی کرده که بسیاری از این آثار، به خاطرات جمعی ما ایرانیان پیوسته اند؛ آثاری مانند «مادر»، «در چشم باد»، «اخراجی ها»، «آدم برفی»، «باز مدرسه ام دیر شد»، «شوق پرواز»، «اجاره نشین ها» و.... او با بهره مندی از استعداد و توان ذاتی اش در ژانر کمدی، فیزیک خاص جسمانی و میمیک سمپاتیک صورت، سال ها به عنوان یکی از درخشان ترین چهره های سینمای ایران بوده و او را به گزینه ای جذاب بدل کرده است.

2- پشت صحنه حرفه ای

بر اساس اخبار منتشرشده، سیدکمال طباطبایی و جواد فرحانی تهیه کنندگان «شبی با عبدی» هستند. آن ها به همراه بیژن بیرنگ، محمدرضا شهیدی فرد و مریم نوابی نژاد اعضای اتاق فکر برنامه را تشکیل می دهند و چندین نویسنده نیز این گروه را همراهی خواهند کرد. از این میان، طباطبایی با سریال موفق «قلب یخی» به عنوان نخستین بنیان گذار و تهیه کننده مجموعه های شبکه نمایش خانگی در ایران بیش از دیگر کارهایش شناخته می شود. او پیش از آن نیز با دو مجموعه طنز متفاوت و مورد اقبال تلویزیونی «در کنار هم» و «کاکتوس» موفق ظاهر شده است. جواد فرحانی هم در مقام تهیه کننده برنامه های پربیننده تلویزیونی «خندوانه»، «هزار داستان» و نیز مجموعه عروسکی «شکرستان» عضوی از مجموعه عوامل این برنامه است که با داشتن تجربیاتی از این دست در شبکه نسیم، نشان داده چارچوب های این شبکه و مخاطبانش را می شناسد. از این بین نام بیژن بیرنگ هم به عنوان برندی تلویزیونی بیش از همه خودنمایی می کند. تماشاگران پروپاقرص جعبه جادو، او را با برنامه ها و سریال های پیشگامی مانند «چاق و لاغر»، «همسران» و «خانه سبز» به یاد می آورند. محمدرضا شهیدی فرد هم به عنوان مجری و تهیه کننده موفق برنامه های شاخص تلویزیونی مانند «مردم ایران سلام» و «پارک ملت»، برای ما شناخته شده است. نام مریم نوابی نژاد هم با داشتن سابقه همکاری در برنامه «ماه عسل»، به عنوان یکی از دست اندرکاران «شبی با عبدی» دیده می شود. جمع شدن این همه نام و تجربه، پیش نوید برنامه ای موفق را می دهد.

3- اخلاق متفاوت آقای بازیگر

آن چه که بیش از همه برای مخاطبان کنجکاوی برانگیز است، سبک و سیاق نخستین تجربه اجرای تلویزیونی اکبر عبدی است. بی تردید یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت عمومی اکبر عبدی شخصیت صاف و بی ریای اوست. سال ها حضورش در مدیوم های مختلف، باعث تغییر منش و فاصله اش از مردم نشده و همواره مخاطب، عبدی را در پس هر آب ورنگ و نقشی می بیند. عبدی نقاب نمی زند و اطوارهای ستاره های سینمایی را ندارد. او چه بر پرده سینما و چه در قاب جعبه جادویی، به زبان عامیانه و مردمی سخن می گوید، خودمانی حرف می زند. اکبر عبدی هر وقت لب به سخن می گشاید تا خاطره یا لطیفه ای تعریف کند، از جنس مخاطب جلوه می کند و حرف دل او را می زند. همه این اوصاف، خبر از اجرایی جذاب و استقبال خوب از جانب مخاطبان می دهد.

این خلق وخوی خاص، روی دیگری هم دارد. با پیگیری اخبار و احوال این هنرپیشه فوق العاده در رسانه های مختلف، می توان به وجهی از اخلاق وی پی برد که اگرچه ممدوح است، اما برای یک مجری تلویزیونی، کمی آوانگارد است. او بارها با حضور در برنامه های مختلفی مانند «فرمول یک» یا «خوشا شیراز» و ذکر خاطرات و اظهارنظرهای صریح و بی پرده اش، خطوط قرمز را شکسته و خبرساز شده است. اگر اکبر عبدی بنا داشته باشد با همین روحیه، در تلویزیون حاضر شود و خطوط قرمز را جابه جا کند، باید منتظر حاشیه های فراوان و در نتیجه استقبال فراتر از حد انتظار مخاطبان برای «شبی با عبدی» باشیم.

 

 

کدخبر: 393110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟