نمایشی از جنس جسارت زنان شاهنامه

به گزارش رکنا، سهیلا نجم نویسنده ، پژوهشگر و مدرس دانشگاه شب‌ گذشته (16 آذر) با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار و تهیه‌کنندگی محسن کبیرنژاد در سالن سایه نشست.

سهیلا نجم پس از پایان نمایش گفت: «واقعا جای یک نمایش از فرهنگ خودمان روی صحنه تئاتر خالی بود، اما با دیدن این نمایش که برداشتی آزاد از شاهنامه است بسیار خوشحال شدم و به گروه اجرایی نمایش تبریک می‌گویم که به سراغ این نوع نمایش رفته‌اند.»

او ادامه داد: «ما یک نمایش زنانه از شاهنامه دیدیم. جسارت و زنانگی تهمینه بسیار خوب و دقیق به نمایش گذاشته شده است و شاهد نمایشی روایتی و آوازی از جنس شاهنامه بودیم.»

بازیگران این اثر نمایشی (به ترتیب ورود به صحنه) میترا شجاعی، دانیال تفرشی، محسن میرهاشمی و مهتاب باجلان هستند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارت‌اند از محسن کبیرنژاد (آهنگساز)، فرشته شمس (آواز)، محسن کبیرنژاد، مهدی ابراهیمی و علی جباری (نوازندگان)، مسعود نیکو (هم‌خوان)، دانیال تفرشی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، پونه ولی‌زاده (منشی صحنه)، پرنیان حقیقی (دستیار دوم کارگردان)، کسرا ریاحی‌وفا (مدیر هماهنگی و تبلیغات)، علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای)، علی گودینی (طراح گریم)، رضا خضرایی (طراح نور)، حسین تفنگدار (طراح صحنه و لباس)، آزیتا سمناک و زهرا تفنگدار (عکاسان)، محمدرضا غلامی (طراح گرافیک)، علی عالی‌مهر (ساخت تیزر).

در خلاصه روایت این نمایش آمده است: «زن از دخمه تاریخ برمی‌خیزد و به فرمان گردآفرید و تهمینه آهنگ افشاگری می‌کند. او مدعی می‌شود آن‌چه از داستان رستم و سهراب شنیده‌ایم دروغی بیش نیست و راست و درست آن سخن این است که از همان ابتدا پدر و پسر یکدیگر را می‌شناسند و در سر اندیشه‌هایی می‌پرورانند که ناخواسته زندگی زنان داستان را دگرگون می‌کند...»

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟