حجم ویدیو: 53.37M | مدت زمان ویدیو: 00:08:07

بابک نوری بازیگر صاحبنام که در نمایشنامه خوانی پارتیزان نقش آفرینی کرده بود در خصوص این نمایشنامه خوانی به رکنا گفت: وقتی نمایشنامه را خواندم، دیدم یک کار سنگین و خوب است و خودم شخصا اعتقاد دارم که برای تئاتر باید از کارهای ایرانی استفاده شود چون وقتی خودمان گنجینه‌های بزرگی داریم نباید به سراغ کارهای غربی و خارج از کشور برویم.

وی افزود: به طور مثال وقتی کارهای بهرام بیضایی را بخوانید می توانید از دل آنها دهها کار دیگر بیرون بکشید.

بابک نوری ادامه داد: نمایشنامه خوانی پارتیزان متن قوی و خوبی داشت و نمایشنامه خوانی یک بازخوانی تاریخی است و در کل نمایشنامه خوانی از زمانی که کلیسا اجرای تئاتر را ممنوع کرده بود رونق گرفت و به صورت زیرزمینی وقتی نمایشی را نمی توانستند روی صحنه ببرند آن را به صورت نمایشنامه خوانی کار می کردند و پارتیزان یک کار سخت بود که لباس، دکور و پرده‌ها همگی خاص بودند که این نمایشنامه خوانی بهتر از اجرای آن بود.

بازیگر صاحبنام عنوان کرد: تئاتر ما این روزها بیمار است و اینکه چرا افراد به سمت تئاتر آزاد می روند باید گفت که تئاتر آزاد جایگاه خود را دارد و نمی توان بیان کرد که نبود برنامه های طنز در تلویزیون و سینما باعث شده تا مردم به سمت تئاتر آزاد بروند بلکه مردم ما همگی دنبال کارهای حرفه‌ای و با کیفیت هستند.

نوری گفت: در حال حاضر خیلی از فیلم های سینمایی است که سوپراستارهای زیادی در آن ها بازیگری کردند اما به خاطر پایین بودن کیفیت کار مردم به دیدن آن نمی روند اما در فیلم های دیگری مثل ابد و یک روز، سرخپوست با وجود بازیگران سوپر استار مردم بیشتر بخاطر کیفیت کار آنها را تماشا می کنند و همین تبلیغات دهان به دهان است که باعث می شود یک کار خوب دیده شود.

وی در خصوص بازیگری در تئاتر ادامه داد: تئاتر محل گارانتی و سرویس دهی بازیگران است که بازیگر برای پیدا کردن حس و آمادگی روح و بدن باید سالی یکبار به غیر بازی در جلوی دوربین روی صحنه تئاتر نقش آفرینی کنند.

بابک نوری گفت: من در آموزشگاه بازیگری فعالیت دارم و از روز نخست به مدیر آموزشگاه تاکید کردم که اگر یک بازیگر وقتی به حد اعلا برسد آن را پشتیبانی می کنم تا در یک فیلم قرار داد ببندد.

وی در آخر گفت: افتخار می کنم که خیلی از سوپراستارهای امروز همچون، الناز شاکردوست، حامد کمیلی، کامران تفتی، ایرج نوزری، مهناز افشار، بهرام رادان در نخستین تجربه بازیگری‌شان با من بازی کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟