متخلفان بورسی مجازات می شوند + جزئیات

آقای علی بهشتی گفت: متاسفانه در روز‌های گذشته شاهد ورود سفارش‌های با حجم نامتعارف و بسیار کوچک یک و ۱۰ عددی در سامانه معاملات هستیم که ارزشی نداشته و صرفاً با سنگین‌تر کردن تعداد سفارش‌ها در نهایت منجر به اخلال در روند قیمت گذاری منصفانه و عادلانه سهام می‌شوند.

وی افزود: پیرو اطلاعیه‌ها و تذکراتی که در روز‌های گذشته در این خصوص داده شده، هنوز شاهد این نوع از تخلف هستیم که به شدت باعث نارضایتی همه فعالان بازار سرمایه شده است.

مدیر اعضای بورس تهران گفت: مجازات‌هایی که طبق بند ۶ ماده ۷ و با استناد به بند‌های ۳، ۴ و ۵ ماده ۱۵ دستورالعمل انضباطی کارگزاران در این خصوص وضع شده اند شامل انجام محرومیت از معاملات حداکثر تا ۶۰ روز کاری برای کارگزار، تذکر یا اخطار کتبی، محرومیت از انجام برخی فعالیت‌های مشخص در کارگزاری مربوط یا سایر کارگزاری‌ها تا یکسال، تعلیق مجوز‌ها یا گواهی‌نامه‌های صادره توسط سازمان، کانون‌های مربوط یا بورس‌ها یا بازار‌های خارج از بورس حداکثر به مدت یکسال، لغو مجوز‌ها یا گواهی‌نامه‌های صادره توسط سازمان، کانون‌های مربوط یا بورس‌ها یا بازار‌های خارج از بورس برای مدیران یا کارکنان کارگزاری حسب تشخیص و میزان تخلف صورت گرفته می‌شود.

بهشتی اضافه کرد:‌ در صورت لغو مجوز‌ها یا گواهی‌نامه‌های صادره، متخلف تا یکسال از تاریخ اجرای رأی از دریافت مجدد مجوز یا گواهی‌نامه‌های مربوط محروم خواهد شد و در صورت احراز شرایط دریافت مجوز یا گواهی‌نامه مربوط در مدت یاد شده، مجوز یا گواهی‌نامه پس از انقضای مدت مذکور، صادر خواهد شد.

وی گفت: خواسته نهاد ناظر تسلط همه فعالان به قوانین بازار سرمایه و رعایت موارد مطروح شده در دستورالعمل انضباطی کارگزاران و سایر آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟