سفارش 7.4 میلیون دُز واکسن فایزر و جانسون اند جانسون از بلژیک / این واکسن ها به کسانی تزریق می شود؟ + فیلم
حجم ویدیو: 5.00M | مدت زمان ویدیو: 00:02:42

واکسن فایزر / واکسن فایزر یکی از واکسن های مهم برای پیشگیری از ابتلا به کروناست. واکسن فایزر ایمنی زایی بالایی در برابر کرونا دارد. واکسن فایزر اخیرا از سازمان غذا و داروی کشورمان مجوز گرفته است. واکسن فایزر به همراه واکسن جانسون اند جانسون به‌زودی از مسیر بلژیک وارد ایران خواهد شد.

به گزارش رکنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن فایزر فقط برای مادران باردار وارد می شود. زیرا با توجه به این که این واکسن برای مادران باردار مفید است، دولت تصمیم گرفت در این زمینه کم نگذارد و این درخواست ما را اجابت کرد.

وی افزود: همچنین چون ما بیشتر از تعداد مادران باردار برای واکسن فایزر درخواست داده ایم، از این واکسن برای دُز یادآور کادر بهداشت و درمان نیز استفاده می شود.

رئیسی ادامه داد: ما 2 میلیون و 400 هزار دُز واکسن فایزر سفارش داده ایم، اما چون تولیدکنندگان این واکسن خوش قول نیستند، مشخص نیست همه این واکسن ها به دست ما برسد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر این مقدار به دست ما برسد، حدود یک میلیون و 200 هزار دُز واکسن فایزر برای مادران باردار و حدود 700 هزار دُز نیز برای دُز یادآور نیز برای کادر بهداشت و درمان خواهد بود که در ICU، اورژانس ها و بخش های مقابله با کرونا فعالیت می کنند.

رئیسی اظهار داشت: ما فعلا مذاکره برای واردات 5 میلیون دُز واکسن جانسون اند جانسون را نهایی کرده ایم. این واکسن ها تک دُز هستند و نیاز به دُز دوم ندارند و ما این واکسن را برای دو گروه استفاده کرده ایم؛ یکی مادرانی که در سن باروری هستند و هنوز باردار نشده اند و همچنین برخی افراد مبتلا به بیماری های خاص که هنوز واکسن نزده اند.

وی در پایان تصریح کرد: واکسن فایزر و جانسون اند جانسون هر دو از بلژیک وارد کشور خواهند شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟