جنوب غرب خوزستان در آستانه فاجعه کرونا / معاون دانشگاه علوم پزشکی هشدار داد

کرونا در خوزستان غوغا کرده است. چند هفته ای است که شاهد وضعیت فاجعه بار کرونا در خوزستان هستیم. شیوع موج پنجم کرونا در خوزستان بر مبنای شیوع نوع دلتا ویروس کرونا در خوزستان منجر به پر شدن بسیاری از بیمارستان ها از بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان شده است.

به گزارش رکنا، دکتر مهدی کریمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا، در آبادان، خرمشهر و شادگان روز به روز به شکل وحشتناکی در حال افزایش است و  بیمارستان مرکزی کرونای ما یعنی بیمارستان آیت‌اله طالقانی کاملا پر شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در دیگر بیمارستان‌های ما یعنی امام خمینی(ره) و 17شهریور آبادان، ولیعصر(عج) خرمشهر و شهید معرفی‌زاده شادگان نیز بخش‌هایی برای بستری بیماران مبتلا به کووید19 مشخص شده است و در واقع تنها بیمارستانی که هنوز وارد مدار بستری بیماران کرونایی نشده است، بیمارستان شهید بهشتی آبادان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: اگر روال به همین منوال پیش برود مجبور می‌شویم در بیمارستان شهید بهشتی نیز مبتلایان به کووید را بستری کنیم.

دکتر کریمی گفت: اگر وضعیت تغییر نکند و رعایت دستورالعمل‌ها به همین ترتیب پایین باشد در آینده با شرایطی روبه‌رو می‌شویم که در آن مجبور هستیم علاوه بر بخش‌ها از فضای پارکینگ بیمارستان‌ها یا بیمارستان‌های صحرایی نیز برای بستری استفاده نماییم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟