واکنش همتی به پیشنهاد کره‌ جنوبی

به گزارش رکنا، مذاکرات مقامات ایران با کره جنوبی برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره روز گذشته به صورت رسمی در بانک مرکزی انجام شد. ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی سال‌هاست در کره جنوبی بلوکه شده است و کره به بهانه تحریم امریکا از آزادسازی این منابع امتناع می‌کند.

این درحالی است که مسولان بانک مرکزی و وزارت خارجه در دیدار با هیات کره‌ای تاکید کرده‌اند که منتظر روی کار آمدن بایدن نباشند و پول‌های ایران را فوراً برگردانند.

در دیدار عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران با چوی جونگ کان، قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی راه‌های وصول این پول بررسی شد.

در این جلسه مقام کره‌ای پیشنهاد داده که به ازای این پول امبولانس و کیت تشخیص کرونا به ایران بدهد، اما همتی رئیس کل بانک مرکزی ضمن مخالفت با این پیشنهاد اعلام کرده که مشکل ما ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود و کره باید ۷ میلیارد دلار ایران را به همراه سود این پول برگرداند، چراکه هم اکنون کره در حال استفاده از منابع ایران است.

ایران از این پول تمایل دارد برای غذا، دارو و کالا‌های مورد نیاز خود استفاده کند، ولی کره با پیشنهاد‌های واهی خود سعی در فرافکنی دارد چراکه ایران الان خود تولید‌کننده کیت کروناست و نیازی به کیت‌های کره‌ای ندارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟