لاغری و کاهش وزن در خانه + چطوری در خانه لاغر شویم

 

چنانچه از میزان کالری دریافتی از مواد غذایی متنوع مصرفی، در طول روز کاسته شود، قطعاً وزن کنترل می‌شود. همچنین با انجام یکی از ورزش‌هایی که طبق شرایط فیزیکی فرد برای بدن او مفید است، قطعاً نتیجه دلخواه حاصل خواهد شد. در ادامه مقاله جهت بررسی روش‌های کاهش وزن در خانه با ما همراه باشید.

کاهش وزن در خانه

ممکن است برخی افراد به این امر که چطور در خانه لاغر شویم، ساعت‌ها بیندیشند و از سایت‌های مختلف ورزش در خانه که معتبر و کارآمد هستند، مانند مهسا آنلاین کمک بگیرند. لاغری در خانه، مزایای بسیار زیادی برای سلامت جسم و روان ما دارد. همچنین این شیوه لاغری به‌خصوص برای بانوان، بسیار راحت‌تر و ایمن‌تر از روش‌های دیگر است و در هر ساعتی از شبانه‌روز قابل انجام است. برخی از مهمترین مزایای کاهش وزن عبارت‌اند از:

سلامتی

با کاهش وزن سلامتی شما تضمین پیدا می‌کند و بیماری‌های مربوط به چاقی، مانند اضافه‌وزن و بیماری‌های قلبی، دیابت و بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر نمایان نمی‌شوند. همچنین با رعایت رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی در خانه، می‌توان به‌تناسب اندام و وزنی سالم و ایده‌آل رسید که از مزایای مهم لاغری در خانه به شمار می‌رود.

بهبود سطح انرژی

ورزش در خانه، در کنار رژیم قضایی سالم قطعاً می‌تواند به بهبود سطح انرژی و استقامت فیزیکی کمک کند. همچنین عضلات را قوی‌تر و مقاوم‌تر و انرژی و قدرت بدنی شما را بیشتر کند.

بهبود روحیه و کاهش استرس

همچنین این اقدامات سبب بهبود روحیه و کم شدن استرس و اضطراب می‌شود. در ضمن با بهبود وضعیت بدنی و کاهش وزن، اعتماد به ‌نفس به شدت افزایش پیدا می‌کند و احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

با تمرین لاغری در خانه، نیازی به رفت‌وآمد به باشگاه یا مراکز تناسب ‌اندام نیست و این موضوع می‌تواند سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

چطور در خانه لاغر شویم؟

ممکن است در محیط خانه با تهیه برخی وسایل مخصوص و یادگیری توسط سایت‌های آنلاین، کاهش وزن بسیار آسان باشد. البته بهترین روش لاغری در خانه، ترکیبی از تمرینات ورزشی مناسب و رژیم غذایی سالم است که برخی از مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

چطور در خانه لاغر شویم؟

تمرینات ورزشی منظم

یکی از بهترین راه‌ها جهت کاهش وزن در خانه، انجام تمرینات ورزشی به‌صورت منظم است. تمرینات قدرتی مانند اسکوات، لانچ، کار با وزنه‌ها و وزنه‌برداری در خانه می‌توانند به شما کمک کنند عضلات خود را ورزش دهید و با سوزاندن میزان قابل‌توجهی کالری، وزن خود را کاهش دهید. همچنین برخی تمرینات مانند دویدن در جا، رفت‌وبرگشت در پله‌ها و پیاده‌روی در خانه، به دلیل سوزاندن کالری‌های بیشتر، برای لاغری بسیار مؤثر هستند.

رژیم غذایی سالم

رعایت رژیم غذایی سالم و متناسب، یکی دیگر از روش‌هایی است می‌توانید با استفاده از آن وزنتان را، کاهش دهید. برای کاهش وزن، باید مصرف کالری کم شود و از مواد غذایی با سطح بالای چربی، شکر و نمک خودداری شود. این غذاها شامل سالاد، ماهی، مرغ، سبزی‌ها، میوه‌ها و سایر مواد غذایی پروتئین‌دار هستند.

مراقبت از خود و استراحت کافی

استراحت و خواب کافی برای کامل شدن فرایند لاغری در خانه بسیار مهم و ضروری است. شاید تاکنون نمی‌دانستید که خواب کافی، نقش مهمی در کاهش وزن دارد. برای لاغری باید هشت تا نه ساعت در شب خواب کافی داشته باشید؛ زیرا کمبود خواب می‌تواند تلاش‌های شما را برای هدفتان از بین ببرد.

روش های کاهش وزن خانگی

همان‌طور که گفتیم برای کاهش وزن، مهم‌ترین کاری که باید انجام داد اصلاح سبک زندگی است. با تغییر رویه زندگی، کم‌تحرکی برای بیشتر افراد به عادت تبدیل‌شده است. همچنین پررنگ شدن غذاهای متنوع و به‌خصوص فست‌فودها، سبب از بین رفتن سلامت رژیم غذایی شده که همگی این عوامل با هم، چاقی را به دنبال دارد. برای جلوگیری از این امر و همچنین کمک به لاغری در خانه، برخی موارد اهمیت بسیار زیادی دارند که عبارت‌اند از:

قبل از غذا سالاد بخورید

باید از خوراکی‌هایی که کالری کمی دارند و فقط شکم پر کن هستند، استفاده کنید. یک راه معمول برای پر کردن شکم، مصرف سالاد قبل از غذای اصلی است. به‌طور مثال کاهو مقدار زیادی آب در خود ذخیره کرده است و حجم بالایی از معده را اشغال می‌کند.

همیشه ظرف کوچک‌تری انتخاب کنید

وقتی برای خود در ظرفی بزرگ غذا می‌کشید، قطعاً بیشتر از آنچه که باید کالری دریافت می‌کنید. طبق تحقیقات به‌دست آمده کلیه افرادی که در ظرف کوچکتر غذا می‌خورند، کالری کمتری دریافت کرده و در نتیجه زودتر به وزن دلخواه خود رسیده‌اند.

آهسته غذا بخورید

افرادی که آهسته و آرام غذا می‌خورند، کالری کمتری مصرف می‌کنند. اگر سرعت غذا خوردن کم باشد، اجازه می‌دهد که معده‌ قسمتی از هضم را انجام دهد و در مدت آن وعده‌ی غذایی احساس سیری کند و به شما کمک کند که به میزان مشخصی غذا مصرف کنید. همچنین افزایش تعداد دفعات جویدن غذا، مقدار غذای مصرفی را کاهش و به کنترل وزن کمک شایانی می‌کند.

میوه بخورید

میوه می‌تواند یک صبحانه لذیذ یا میان وعده‌ای سبک باشد. متخصصین تغذیه و پزشک‌ها توصیه می‌کنند روزانه و به‌خصوص صبح‌ها، از میوه‌های تازه استفاده کنید؛ زیرا کم ضررترین خوردنی که تأثیر زیادی بر لاغری درخانه نیز دارد، میوه است. این خوراکی در حالتی که بسیار به کاهش وزن کمک می‌کند، کلیه ویتامین‌های لازم را به بدن می‌رساند.

میوه

کاهش وزن به شیوه اصولی

برای لاغری و کاهش وزن در خانه، راه و روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. افراد و به‌خصوص بانوان اگر تصمیم دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن وزن خود را کاهش دهند، با رعایت این نکات یعنی ورزش و رژیم غذایی سالم، قطعاً شاهد تحقق این امر خواهند بود. لاغر شدن همت و برنامه‌ریزی صحیح می‌طلبد و هرچه اصولی‌تر صورت بگیرد، نتیجه بهتر و ماندگارتری در بر خواهد داشت. برای آگاهی از نحوه لاغری در خانه، لازم است به‌صورت علمی با این قضیه برخورد شود و گام‌های اصولی و هدفمند در بازه‌ی زمانی طولانی برداشته شود. یکی از گام‌ها، دنبال کردن سایت‌های معتبر ورزش است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص لاغری و کاهش وزن در خانه به وب سایت ما در اینجا مراجعه نمایید.

کدخبر: 956630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟