معجزه دانه چیا برای لاغری

 

دانه های چیا همچنین منبع عالی پروتئین گیاهی هستند که برای ساخت توده عضلانی، متعادل کردن قند خون و سوزاندن چربی حیاتی است و برای خرید آن می توانید به صفحه قیمت دانه چیا سری بزنید.

خواص دانه چیا برای لاغری

دانه چیا یک منبع عالی فیبر رژیمی به صورت محلول و نامحلول است. فیبر محلول در آب حل می شود و یک ماده ژل مانند غلیظ در معده ایجاد می کند. از این رو باعث افزایش احساس سیری می شود و می تواند اشتهای شما را کنترل کند.

فیبر نامحلول در آب حل نمی شود و بدن قادر به هضم آن نیست. اما تلاش می کند تا آن را تجزیه کند بنابراین متابولیسم را افزایش می دهد و کالری بیشتری می سوزاند. دانه چیا بدون آنکه کالری اضافی وارد بدن کند می تواند به کاهش وزنتان کمک کند.

بسیار مهم است که دانه چیا خود را از کجا می خرید و چه کیفیتی دارد. پیشنهاد می کنیم سری به صفحه خرید دانه چیا کیلویی بزنید و جزییات صفحه را مشاهده کنید.

ارزش غذایی دانه چیا

کالری

58

سدیم

1.9 میلی گرم

چربی کل

3.7 گرم

کلسیم

76 میلی گرم

کربوهیدرات کل

5.1 گرم

آهن

0.9 میلی گرم

فیبر رژیمی

4.1 گرم

پتاسیم

48.8 میلی گرم

پروتئین

2.0 گرم

کلسترول

0.0 میلی گرم

ارزش غذایی دانه چیا برای 1 قاشق غذاخوری معادل 12 گرم

دانه چیا برای لاغری شکم پهلو

دانه چیا به دلیل فیبر بالا و خاصیت ضد التهابی خود برای لاغری شکم و پهلو یک گزینه ایده آل است. فواید دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو عبارت است از:

  • دانه چیا حاوی فیبر است که موجب بهبود حرکات منظم روده می شود. بنابراین به دفع سموم انباشته شده در روده ها کمک می کند که به نوبه خود برای از دست دادن چربی احشایی شکم بسیار مفید است.

  • دانه های چیا به دلیل داشتن فیبر محلول، خاصیت ژل سازی منحصر به فردی دارند. هنگامی که با مایع مخلوط می شوند، یک ماده ژل مانند ایجاد می کنند که هضم و جذب کربوهیدرات ها را کند می کند. به این ترتیب به تثبیت سطح قند خون، جلوگیری از افزایش انسولین و کاهش ذخیره چربی اضافی، به ویژه در ناحیه شکم کمک می کند.

  • دانه های چیا یکی از غنی ترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه اسید آلفا لینولنیک (ALA) هستند. اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش خطر چاقی و التهاب در بدن می شود که هر دو این عوامل با چربی اضافی شکم مرتبط هستند.

  • دانه چیا حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند، از سلامت کلی بدن حمایت کرده و به طور بالقوه به کاهش چربی شکم کمک می کند.

بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری

مصرف دانه چیا در صبح به خصوص با معده خالی، بهترین زمان برای مصرف آن برای لاغری است. زیرا باعث افزایش متابولیسم شده و به هضم هر وعده غذایی در روز کمک می کند. همچنین شما می توانید نیم ساعت قبل از هر وعده غذا، دانه چیا را در آب حل کرده و میل کنید. به این ترتیب دانه ها در معده شما منبسط می شود وحجم زیادی از معده شما را اشغال می کند. بنابراین اشتهای شما را سرکوب کرده و به کاهش وعده های غذایی و دریافت کالری کمتر کمک کند.

طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری

دانه چیا طعم و مزه خاصی ندارد پس به سادگی می تواند با غذاها و دسرها حتی در نوشیدنی های شما ترکیب شود. چند نمونه ازوعده ها و دسرهایی که می توان با دانه چیا تهیه کرد به شرح زیر است:

  1. دتاکس دانه چیا

یک قاشق غذاخوری دانه چیا را در یک لیوان آب گرم بریزید و اجازه دهید پانزده دقیقه استراحت کند تا ژله ای شود. سپس یک قاشق عسل و کمی آب لیموی تازه به همراه مقداری آب به آن اضافه کنید.

دتاکس دانه چیا

  1. اسموتی با دانه چیا

میوه های دلخواه خود را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس با ماست یونانی و دانه چیا مخلوط کنید. می توانید از شیر، جودوسر و عسل نیز برای این معجون لاغری استفاده کنید.

  1. سالاد با دانه چیا

هرنوع سالادی که دوست دارید را تهیه کنید و کمی از دانه چیا روی آن بریزید تا به خوبی معده شما را پر کرده و از پرخوری جلوگیری کند.

  1. پودینگ دانه چیا

دانه چیا را با شیر و یک قاشق عسل ترکیب کنید و اجازه دهید حالت ژله ای به خودش بگید. سپس با کمی کره بادام زمینی و میوه مورد علاقه خود سرو کنید.

همچنین شما می توانید دانه چیا را در فرنی ، آب میوه، سس های سالاد، توپک های انرژی، اوتمیل، ماست،سوپ ،کلوچه، نان خانگی استفاده کنید.

پودینگ دانه چیا

دانه چیا از کجا بخریم؟

از آنجایی که عموم مردم دانه چیا را از لحاظ ظاهری شبیه تخم شربتی می دانند بنابراین باید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید. شرکت مدیاف دانه های چیا را سورت شده، بدون سنگ و ناخالصی، در بسته بندی های کاملا بهداشتی آماده عرضه به مشتریان عزیز کرده است.

 

کدخبر: 950878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟