بهترین میلگرد ایران برای کدام کارخانه است؟

 

ما در این مطلب قصد معرفی بهترین کارخانه های میلگرد ایران را داریم و همچنین شرکت آیرومارت را به عنوان مرکزی معتبر جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین میلگرد معرفی می‌کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

1. شرکت ذوب آهن اصفهان 

خوب است که این لیست را با معرفی بهترین میلگرد ایران که متعلق به ذوب آهن اصفهان است، شروع کنیم. کیفیت بالای میلگردهای این مجموعه بر هیچکس پوشیده نیست و محصولات این کارخانه انتخاب اول بسیاری از خریداران محصولات فولادی است. البته به دلیل گرانی قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان، ممکن است برای برخی پروژه‌ها گزینه مقرون به‌صرفه‌ای محسوب نشود. 

این شرکت با ظرفیت 550 هزار تن در سال فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون افتخارات زیادی را به ثبت رسانده است. ذوب آهن برای اولین بار در ایران توانست بالاترین گواهینامه کیفیت را تحت عنوان استاندارد تولید، گواهی مطابقت میلگردهای گرید BS 4449:2005 و B500B را شرکت انگلیسی UK CARES دریافت کند. در ضمن این شرکت گواهی مدیریت کیفیت ISO 9001 را در زمینه تولیدات شمش دارد. 

از دیگر افتخارات این شرکت، تولید محصولات آلیاژی و مقاوم در برابر زلزله، از جمله میلگرد آلیاژی است. ذوب آهن اولین تولید کننده فولاد کشور با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزار تن فولاد است که در زمینه تولید انواع قطعات و محصولات فولادی با استاندارد و کیفیت، جزو کارخانه‌های پیشرو محسوب می‌شود. میلگرد تولیدی این کارخانه در دو نوع ساده و آجدار و در نوع دوکی و یکنواخت، مطابق استاندارد ملی شماره 3132 تولید می‌شود. 

2. مجتمع فولاد خراسان 

اگر در بازار آهن آلات فعال هستید، حتما نام میلگرد نیشابور را شنیده‌اید. میلگرد نیشابور محصول کارخانه فولاد خراسان است که به دلیل قرار گرفتن کارخانه آن در 15 کیلومتری شمال غربی شهر نیشابور، به این نام شناخته می‌شود. 

میلگرد تولیدی این مجموعه یکی از با کیفیت‌ترین و پرکاربردترین محصولات بازار ایران بوده و مشتریان زیادی دارد. تولیدات کارخانه فولاد خراسان شامل انواع میلگرد، شمش فولادی، آهن اسفنجی و بریکت می‌شود و به همین دلیل یکی از پیشگامان صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود. شما می‌توانید قیمت میلگرد نیشابور در مشهد را در وبسایت بازرگانی‌های معتبری چون آیرومارت بررسی کنید. 

در حال حاضر این کارخانه سه نوع میلگرد ساده، آجدار مارپیچ و جناقی را طبق استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید می‌کند. میلگرد آجدار این کارخانه به روش عملیات حرارتی کوئنچ و تمپر یا روش ترمکس ساخته می‌شود. در واقع این عملیات حرارتی، خواص مکانیکی میلگرد را به میزان زیادی بهبود می‌دهد.

3. فولاد کویر کاشان

میلگرد کاشان جزو بهترین نوع میلگرد در ایران محسوب می‌شود، زیرا محصولات تولیدی این کارخانه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای ظرفیت جوشکاری و مقاومت بالا است. کارخانه کویر کاشان که از سال 1379 فعالیت خود را آغاز کرد، هم اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در کشور محسوب می‌شود. همچنین این کارخانه می‌تواند میلگردA4  را با قابلیت جوش‌پذیری، مشخصات مکانیکی مطلوب و انعطاف‌پذیری تولید کند. این کارخانه علاوه بر سایزهای رایج، میلگرد را در سایز 40 نیز می‌سازد و به این ترتیب گامی اساسی در کاهش مصرف میلگرد در بتن برداشته است. 

برترین کارخانه های میلگرد ایران

4. مجتمع فولاد ظفر بناب

این کارخانه در سال 1386 با هدف تولید 200 هزار تن از انواع مقاطع فولاد در سال تاسیس شد و در این سال‌ها به گسترش خود ادامه داد. در حال حاضر کارخانه فولاد ظفر بناب با تولید 400 هزار تن محصولات فولادی از قبیل میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی مطابق با استانداردهای بین المللی و ملی، یکی از بهترین کارخانه های میلگرد ایران به شمار می‌رود. برای بررسی قیمت روز میلگرد بناب، کافیست وارد سایت آیرومارت به عنوان یکی از بازرگانی‌های مجرب و با سابقه در بازار آهن و فولاد شوید. 

5. فولاد آذربایجان میانه

این کارخانه از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در حوزه تولید انواع میلگرد فولادی آغاز کرد و در حال حاضر یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی این محصول به شمار می‌رود. کارخانه فولاد آذربایجان میانه به دلیل مجاورت با خطوط راه آهن سراسری و استفاده از جاده اختصاصی متصل به شبکه راه‌های بین المللی، موقعیت خوبی برای حمل و نقل دارد. از نظر کیفیت نیز می‌توان محصولات این کارخانه را جزو پرطرفدارترین و با کیفیت‌ترین محصولات بازار داخلی دانست. 

فولاد آذربایجان با استفاده از مدل INQA، به دستاوردهای زیادی در جهت افزایش کیفیت محصولات خود دست پیدا کرده و از برخی رقبا پیشی گرفته است. میلگردهای آجدار میانه در سایزهای 10 تا 30 میلی‌متر بر اساس استانداردهای DIN488 و سایزهای 14 تا 50 میلی‌متر بر اساس استانداردهای DIN1013 تولید می‌شوند.

6. کارخانه فولاد آناهیتا گیلان

در پایان سال 1389 سهام این شرکت پس از تغییر ماهیت و کاربری به منظور تولید انواع میلگرد ساختمانی سایز 8 تا 32، به ثبت رسید و در نهایت با خرید انواع ماشین آلات صنعتی توسط متخصصین داخلی شروع به کار کرد.

با وجود محدودیت‌های مالی و تحریم‌های موجود، همچنان این مجموعه توانست تولیدات آزمایشی خود را در سال 1392 آغاز کند و پس از یک سال فعالیت رسمی، این مجموعه با ظرفیت تولید سالانه 320 هزار تن در سال راه اندازی شد. 

از افتخارات میلگرد آناهیتا می‌توان به تولید محصولات منطبق با استاندارد ISIRI 3132 اشاره کرد. میلگردهای تولیدی این کارخانه در دو نوع A2 و A3 تولید می‌شوند و ترکیب شیمیایی و مشخصات فیزیکی آنها مطابق با استانداردهای ملی است.

7. کارخانه سرمد ابرکوه یزد

در سال 1391 کارخانه سرمد ابر کوه یزد در راستای تولید محصولات فولادی مانند شمش و میلگرد راه‌اندازی شد. این کارخانه با ظرفیت سالانه 450 هزار تن میلگرد آجدار و 600 هزار تن شمش فولادی در لیست بهترین کارخانه میلگرد ایران قرار می‌گیرد.

کارخانه سرمد ابرکوه، تولید میلگرد آجدار مرغوب در سایزهای 8 تا 32 میلیمتر را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته شرکت STG ایتالیا و با بهره‌گیری از دانش و تخصص متخصصان کشور انجام می‌دهد. علاوه بر رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 3132، محصولاتی مطابق با استانداردهای مورد تایید جهان نیز تولید می‌کند. 

بهترین تولیدکنندگان میلگرد ایران

خرید انواع میلگرد از آیرومارت

در هنگام خرید ممکن است در میان تنوع میلگردهای مختلف سردرگم شوید و ندانید کدام میلگرد مناسب شما است. بازرگانی فولاد آیرومارت، به شما مشاوره‌های لازم در هنگام خرید را ارائه می‌دهد.

اگر به فکر خرید بهترین میلگردهای کارخانه های ایران هستید، می‌توانید وارد سایت آیرومارت شوید و پس از بررسی قیمت میلگرد هشترود امروز، میلگرد آناهیتا و...، محصول مورد نظرتان را آنلاین خریداری کنید.

آیرومارت یکی از معتبرترین مراکز فروش تجهیزات فولادی است که با کیفیت‌ترین محصولات را با قیمت مناسب ارائه می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های رایگان، با شماره 02145306 تماس بگیرید و توسط کارشناسان مجرب این شرکت راهنمایی شوید. 

 

کدخبر: 937408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟