دلایل خرابی پکیج های دیواری چیست؟

 

علائم و دلایل خرابی پکیج دیواری دارای تنوع بسیاری است. اگر این مشکلات را نادیده بگیرید و نسبت به تعمیر آن اقدام نکنید منجر به مشکلات بزرگتر، هزینه بیشتر و خرابی بیشتر می شود. بنابراین با مشاهده علائم خرابی در پکیج باید به سرعت مشکل را عیب یابی و رفع کرد.

دلایل عمده خرابی پکیج دیواری چیست؟

خرابی های پکیج دارای دلایل بسیاری است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

  • سر و صدای زیاد پکیج هنگام کار کردن

اگر پمپ پکیج و لوله های آن هوا بگیرند، باید برای هواگیری آن اقدام کرد. تا زمانی که هواگیری پکیج انجام نشود پکیج صدای ناهنجار ایجاد خواهد کرد و فشار آب بسیار کاهش خواهد یافت.

  • نشتی آب پکیج

خرابی لوله ها، آب بندی نامناسب اتصالات پکیج، سوراخ شدن مبدل پکیج، خرابی شیر تخلیه پکیج، خرابی اتصالات و نصب نامناسب از متداول ترین دلایل بروز نشتی آب در پکیج است. برای رفع نشتی اب از پکیج ابتدا تمام اتصالات پکیج را بررسی کرده و در صورت خرابی در یکی از اتصالات اقدام به تعویض و یا تعمیر آن نمایید.

  • گرم نشدن آب پکیج

نوسان و افت فشار گاز، کم بودن فشار آب ورودی، آلوده بودن مبدل پکیج، نیاز به هواگیری و فرسودگی برد پکیج از دلایل مهمی است که باعث گرم نشدن اب پکیج دیواری می‌شود. بهتر است برای رفع این مشکل از یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر پکیج کمک بگیرید.

  • انفجاری روشن شدن پکیج

تنظیم نبودن فشار گاز، آسیب دیدن دودکش، ضعیف بودن جرقه خنک کننده، نشت برق و اکسید شدن الکترود احتراق از عواملی هستند که باعث انفجاری روشن شدن پکیج می‌شوند.

  • روشن نشدن مشعل پکیج

اگر به صورت صحیح به پکیج برق نرسد، جرقه زنی پکیج آسیب ببیند، برد پکیج خراب شود و یا دریچه کنترل گاز پکیج مسدود شود مشعل پکیج روشن نمی‌شود و همین دلیل باعث خرابی پکیج می‌شود.

  • ناگهانی خاموش شدن پکیج

از آنجایی که ممکن است پمپ پکیج آسیب دیده باشد و دستگاه هوا گرفته باشد، بهتر است برای حل این مشکل، رسوب گیری و هواگیری پکیج را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

  • روشن نشدن پکیج

برای رفع این مشکل ابتدا باید فشار بار پکیج را بررسی کنید. خراب بودن شمع پکیج نیز از دیگر دلایل خرابی پکیج دیواری است که باید عیب یابی و تعمیر شود.

  • داغ بودن بیش از حد آب پکیج

دمای بسیار بالا از دلایل خرابی پکیج دیواری می‌باشد که برای جلوگیری از سوختن و هدر رفت انرژی بهتر است دمای شعله پکیج را تنظیم کنید.

  • آسیب دیدگی سنسور حرارت پکیج

اگر سنسور حرارت پکیج آسیب دیده باشد پکیج به درستی عمل نمی‌کند و خراب می‌شود. برای نصب صحیح و تعویض آن باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

حرارت پکیج

به چه دلیل پکیج دیواری خراب می‌شود؟

بعد از مدتی استفاده از پکیج دیواری با اختلال و مشکلات متنوعی روبه رو می‌شوید که بهتر است منشأ آن را پیدا کنید و آن را برطرف کنید تا باعث بروز آسیب های جدی تری نشود. در بعضی شرایط دمای آب مدام تغییر می‌کند که این مورد در حمام بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. حتماً رسوب گیری، بررسی تداخل لوله های آب گرم و سرد، استاندارد بودن طول لوله و سلامت دبی سنج را تست و انجام دهید تا دمای آب به حالت ثبات برسد.

رعایت نکات مهم برای جلوگیری از خرابی پکیج

  1. سرویس منظم و دوره ای

  2. بررسی کردن مداوم فشار سیستم

  3. روشن کردن سیستم گرمایش خانه هر ماه به مدت 10 تا 15 دقیقه در فصل تابستان به منظور جلوگیری از یخ زدن و خشک شدن پمپ پکیج

  4. چک کردن ترموستات ها و تایمرهای دستگاه

  5. بررسی پکیج از لحاظ نشتی آب

  6. هواگیری مرتب پکیج

  7. ایجاد تهویه مناسب برای پکیج

  8. بازدید از تمام پورت های فن و دودکش ها پکیج

  9. بررسی کردن رنگ شعله پکیج برای اطمینان از کارکرد صحیح

مجموعه ایمن سرویس صداقت

با رعایت نکات بالا می‌توانید تا حدودی از آسیب دیدن پکیج جلوگیری کنید. با بررسی این مراحل می‌توانید پکیج خود را عیب یابی کنید و اگر توانستید مشکل پکیج خود را برطرف کنید اما اگر در زمینه تعمیر پکیج دانش و مهارتی ندارید بهتر است از یک تعمیرکار ماهر پکیج و متخصص در برطرف سازی دلایل خرابی پکیج دیواری کمک بگیرید. برای این منظور مجموعه ایمن سرویس صداقت آماده اعزام تعمیرکار پکیج به منزل تهران به منظور تعمیر انواع پکیج مانند ایران رادیاتور، بوتان و... می‌باشد.

 

کدخبر: 937206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟