وزوز گوش، عارضه سخت و طاقت فرسای دیروز، امروز به دست پزشک متخصص ایرانی قابل درمان است!

 

این عارضه‌ای که تا پیش از این درمان مشخصی نداشت و هر پزشکی بنا به نظر خود توصیه‌هایی برای بهبودی شرایط بیمار ارائه می‌کرد. اما امروز با مطالعات تجربیات و تلاشهای گسترده دکتر ساره فرهادی با تاکید ارتباط برخی از انواع وزوزگوش با اختلالات مفصل فک خوشبختانه بیماران زیادی از این عارضه بهبود و رهایی یافتند.

پنجشنبه ۹ شهریور بسیاری از افرادی که توانستند با این روش درمانی بار دیگر سلامتی خود را به‌‌دست بیاورند در جشنی با‌عنوان جشن بهبودی گرد هم آمدند و شرایط جدید و سلامتی‌شان را جشن گرفتند. در این مقاله همراه ما باشید تا درباره این رویداد تاریخی بیشتر صحبت کنیم.

وزوز گوش، عارضه‌ای سخت و ناشناخته

وزوز گوش یا سوت گوش عارضه نسبتا شایعی است که 15 تا 20 از مردم در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. این عارضه می‌تواند خود نشانه‌ای از بیماری‌های دیگر یا آسیب گوش باشد. در مواردی این وزوز به‌خودی‌خود برطرف می‌شود اما معمولا این مشکل در گوش تبدیل به مشکلی مزمن و آزاردهنده می‌ گردد.

این عارضه دلایل منعددی دارد و متاسفانه در اغلب موارد درمان موفقیت آمیزی برای بیماران رخ نمی داده است.

یک بیمار چه زمانی به وزوز گوش حاد مبتلا است؟

وزوز گوش براساس زمان، شدت و درک صدا می‌تواند در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار بگیرد. اغلب موارد وزوز‌های گوش ذهنی هستند و منشا خارجی ندارند. این موارد معمولا در اثر قرارگیری در معرض صدا‌های بلند است. نوعی از وزوز گوش که نگران‌کننده و حاد بوده نوع مزمن و شدید آن است.

مدت زمان نوع آخری که معرفی شد از چند ساعت تا چندین ماه متغیر است. اگر این بیماری در گوش به‌شکلی باشد که به‌صورت دائم و طولانی شنیده شود قطعا طرف مقابل به نمونه مزمن و شدید آن مبتلا است. معمولا در تشخیص‌های پزشکی به شخصی که بیش از یک سال چنین مشکلی را داشته باشد نوع مزمن می‌گویند.

وزوز گوش می‌تواند به استرس، افسردگی و حتی خودکشی منجر شود!

احساس صدا در گوش آن هم برای مدت طولانی شدید قطعا خوشایند نیست. بااین‌که بسیاری از افراد در مراحل اولیه بیماری تلاش می‌کنند تا آن را نادیده بگیرند و توجهی به این صدا‌ها و نویز‌ها نکنند اما تحقیقات نشان می‌دهد که این بیماری پس از مدتی بیمار را منزوی و دچار افسردگی خواهد کرد. دلیل آن استرسی است که بیمار با شنیدن این صدا‌ها دریافت می‌کند.

این استرس به‌صورت روزانه همراه بیمار است و در نهایت می‌تواند در او احساس سرخوردگی، یاس و ناامیدی ایجاد کند. بسیاری از این افراد شرایط خود را فاجعه‌بار توصیف می‌کنند و مجبور می‌شوند که به سراغ روان‌پزشک برای حل مشکل خود بروند. حتی ممکن است در موارد حادی آنها افکار خودکشی هم داشته باشند. درمان وزوزگوش می‌تواند حس دوباره زندگی را به آنها بازگرداند.

وزوز گوش

درصد بالای بهبودی در وزوزگوش هایی که اختلال مفصل فک علت آن است!

مفصل گیجگاهی فکی، از دو مفصل تشکیل شده است که در دو طرف سر و روبروی گوش واقع شده است. این مفصل با استفاده از چندین ماهیچه و رباط نقش اساسی را در حرکت دادن فک ایفا می‌کند و به افراد این امکان را می‌دهد که هنگام صحبت کردن، جویدن، خمیازه کشیدن و در حالت کلی برای باز و بسته کردن دهان، فک خود را جابجا کنید.

در صورت بروز اختلال در عملکرد مفصل گیجگاهی فکی یا سایر عضلات و استخوان‌هایی که با آن در ارتباط هستند، فرد به اختلال مفصل گیجگاهی (TMD) دچار می‌شود. تعدادی از افرادی که در عملکرد این مفصل اختلال داشته‌اند، بر اساس شواهد بالینی، دچار وزوز گوش می‌شود. لذا ارتباط علمی قابل توجهی میان صدای گوش و بروز اختلال در مفصل گیجگاهی وجود دارد.

مصاحبه با دکتر ساره فرهادی (ارتباط علمی وزوز گوش و اختلال مفصل فک)

مصاحبه با دکتر ساره فرهادی

 

جشن درمان بیماران وزوزگوش

پنجشنبه گذشته در تهران جشنی برگزار شد که در آن تعدادی از بیمارانی که توانستند از طریق دکتر ساره فرهادی و این درمان بهبودی خود را به‌دست بیاورند گرد هم آمدند و این بهبودی را جشن گرفتند. این جشن یک موفقیت بزرگ برای جامعه پزشکی ایران بود.

بسیاری از افرادی که برای سال‌ها وزوز گوش داشتند و این عارضه برای‌شان مشکلات زیادی را به‌وجود آورده بود توانستند در این جشن از تجربه بیماری و درمان خود صحبت کنند و چنین تجربه‌ای را با دیگران هم با اشتراک بگذارند. جهت تماشای مصاحبه با بیماران مبتلا به وزوزگوش که درمان شدند، به پیج اینستاگرامی دکتر ساره فرهادی مراجعه کنید.

پیج اینستاگرامی دکتر ساره فرهادی: @DR.SAREHFARHADI

چه درمان های دیگری برای وزوز گوش یا سوت گوش وجود دارد؟

آنچه که قبل از درمان وزوز گوش یا سوت گوش اهمیت دارد، بررسی و شناسایی علت بوجود آمدن این بیماری (وزوز گوش) در افراد است. برای برخی افراد تنها یک عامل باعث ایجاد وزوز گوش در آن ها شده است و برای برخی دیگر چند عامل که شانس موفقیت درمان در هرکدام متفاوت هست.

اگر چنانچه فردی علت وزوز گوشش، اختلال در مفصل گیجگاهی فکی شناسایی شود، از شانس بسیار بالایی در درمان برخوردار است که این اختلال توسط دکتر ساره فرهادی، قابل بررسی و درمان است.

چند درصد بیماران وزوزگوش، اختلال در مفصل فک علت وزوز گوششان است؟

طبق آخرین تحقیقات علمی صورت گرفته در جهان، بیش از 40 درصد افرادی که به عارضه وزوز گوش مبتلا هستند، اختلال در مفصل فک آنها به عنوان تنها عامل یا یکی از عوامل ایجاد وزوز گوش در آن ها شناسایی شده است.

جمع‌بندی

وزوز گوش بیماری است که پس  از سال ها تحقیق و پژوهش پزشکان، همچنان نمیتوان مدعی شد که درمان قطعی وجود دارد اما در حال حاضر به لطف فعالیت های علمی و پژوهشی دکتر ساره فرهادی،  عضو هیات علمی دانشگاه متخصص آسیب شناسی دهان، فک و صورت و درمانگر اختلالات مفصل فک، نتایج بسیار عالی در این زمینه کسب شده و تعداد کثیر بیماران درمان شده توسط این پزشک موفق ایرانی، گویای این موضوع است.

جشن بهبودی رویدادی برای بزرگداشت این اتفاق بزرگ و بازگشت سلامتی ازدست‌رفته بیمارانی است که دیگر امیدی به درمان خود نداشتند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع درمان می‌توانید به وب سایت دکتر ساره فرهادی مراجعه کنید. منونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

شماره تماس با مطب دکتر ساره فرهادی در تهران: 02126406451

 

کدخبر: 929898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟