پنجره های دوجداره برای مناطق شمالی ایران

 

چون پنجره های upvc دارای خاصیت عایق بودن بالا در برابر گرما، سرما، رطوبت و خوردگی هستند. همچنین پنجره های upvc مقاوم در برابر شرایط جوی نامساعد مانند باد، باران و طوفان هستند.

پنجره های آلومینیومی به خودی خود رسانای گرما هستند و خاصیت عایق ندارند. اگر از پنجره های آلومینیومی استفاده کنید، باید مطمئن شوید که نوع ترمال بریک باشند.

ترمال بریک یک فرآیند است که با ایجاد یک لایه عایق در وسط فریم پنجره، از اتلاف گرما جلوگیری می کند. همچنین پنجره های آلومینیومی باید به خوبی آنادایز شده باشند. آنادایز یک فرآیند است که با افزایش مقاومت سطح پنجره در برابر اشعه ماوراء بنفش و رطوبت، از رنگ پریدگی و خوردگی جلوگیری می کند.

برای انتخاب مدل مناسب پنجره بستگی به نوع ساختمان و نظر شخصی شما دارد. اما به طور کلی، پنجره های ریلی یا کشویی برای ویلا ها و ساختمان های دارای تراس مناسب تر هستند. چون این پنجره ها فضای باز و بسته را به خوبی جدا می کنند و دسترسی آسان تری به فضای خارج را فراهم می کنند.

درب و پنجره مناسب برای ویلا

یکی از موارد مهم در انتخاب پنجره دوجداره برای مناطق شمالی کشور، نوع و سبک پنجره برای ویلا است. اکثر ساختمان های شمال کشور دارای ساختار ویلایی هستند که دارای تراس و فضای باز زیادی هستند. بنابراین، پنجره ها باید به گونه ای باشند که ارتباط راحت و آسانی بین فضای داخلی و خارجی ایجاد کنند.

 به همین منظور، پنجره های دو جداره ریلی گزینه مناسبی برای این مکان ها هستند. پنجره های ریلی یا کشویی در دو نوع تک ریل و دو ریل عرضه می شوند که در بعضی از آن ها یک لنگه پنجره ثابت است و در بعضی دیگر هر دو لنگه قابل حرکت است. البته، مدل های دیگر پنجره نظیر پنجره محوری، پنجره تاشو، پنجره ثابت و … نیز قابل استفاده برای ویلا هستند به شرط اینکه موارد مطروح شده در ساخت آن ها رعایت شده باشد.

مقاومت در برابر خوردگی

پنجره های دوجداره علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی و شرایط جوی، دارای مزایای دیگری نظیر عایق صوتی، عایق حرارتی، کاهش مصرف انرژی، جلوگیری از تشکیل قارچ و کپک، افزایش ارزش ساختمان و زیبایی ظاهری هستند.

پنجره های دوجداره باید با استانداردهای ملی و بین المللی سازگار باشند. استانداردهای مورد نظر شامل استانداردهای آزمون هیدرواستاتیک، آزمون تحمل فشار، آزمون تحمل دما، آزمون تحمل رطوبت، آزمون تحمل نور خورشید، آزمون تحمل شوری و آزمون تحمل شوک حرارتی هستند.

درب و پنجره مناسب برای ویلا

پنجره های دوجداره باید با توجه به نوع ساختمان، محل نصب، جهت گیری، ابعاد و سبک معماری انتخاب شوند. بعضی از پنجره های دوجداره مناسب برای ساختمان های مسکونی هستند و بعضی دیگر مناسب برای ساختمان های تجاری یا صنعتی. همچنین بعضی از پنجره های دوجداره مناسب برای نصب در جهات شمالی یا جنوبی هستند و بعضی دیگر مناسب برای نصب در جهات شرقی یا غربی. این انتخاب ها تاثیر مستقیم بر روشنایی، گرمایش و سرمایش ساختمان دارند.

پنجره های دوجداره باید با استانداردهای ملی و بین المللی سازگار باشند. استانداردهای مورد نظر شامل استانداردهای آزمون هیدرواستاتیک، آزمون تحمل فشار، آزمون تحمل دما، آزمون تحمل رطوبت، آزمون تحمل نور خورشید، آزمون تحمل شوری و آزمون تحمل شوک حرارتی هستند1.

مانا پنجره

شما می توانید برای خرید پنجره مورد نظر خود به وبسایت مانا پنجره مراجعه کنید. ماناپنجره تولیدکننده انواع درب و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

آدرس وبسایت:

 https://manawinco.com/

تلفن ثابت:

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۱۲

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۰۷

تلفن همراه:

۰۹۱۹۶۳۵۷۸۲۱

 

 

کدخبر: 920486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟