هزینه ثبت برند شخصی

 

می دانستید که برای هر کدام یک از این موارد می توانید برند شخصی خود را ثبت کرده و گام های موفقیت تان را خیلی سریع تر از قبل بردارید؟ هزینه ثبت برند شخصی زیاد نیست اما حتی اگر زیاد هم باشد باز هم در برابر رشد و توسعه ای که به کسب و کارتان می دهد عدد زیادی نیست.

هزینه ثبت برند شخصی

وقتی نام برند وسط می آید افراد زیادی فکر می کنند برند فقط برای اشخاص حقوقی یعنی شرکت ها، سازمان ها و ... است. این در حالی است که ثبت برند شخصی در همه دنیا متداول است. بسیاری از برندهای حقوقی معتبر قبل از این که در این سطح فعالیت کنند از برند شخصی خودشان شروع کرده اند و سپس مرحله به مرحله جلو رفته اند.

هزینه ثبت برند شخصی به این بستگی دارد که خودتان این کار را انجام می دهید یا این که به موسسات مختلف می سپارید؟ خودتان می توانید این کار را انجام دهید اما باید قدری تجربه داشته و دقت کافی هم به کار ببرید که در این صورت بخشی از هزینه هایتان کسر می شود زیرا کار توسط خودتان انجام شده است.

اما در صورتی که به هر دلیلی می خواهید این کار را به موسسات مختلف بسپارید حداقل هزینه ای که باید در نظر بگیرید حدود 3 میلیون تومان خواهد بود. دقت کنید که موارد مختلفی در قیمت نهایی اثر گذار است. مثلا قیمت آگهی روزنامه بسته به تعداد کارارکتر هایی که دارد، مشخص می شود.

مراحل ثبت برند شخصی

برای ثبت برند شخصی باید مراحل آن را دنبال کنید. این مراحل ساده و روشن است و کافی است آن را با دقت کافی انجام دهید. مراحل انجام کار، هزینه ثبت برند شخصی و موارد مربوط به این هزینه را هم مشخص می کند.

نام مناسبی را انتخاب کنید

اولین و مهم ترین موضوع مهم در ارتباط با برندتان این است که نام مناسبی برای آن انتخاب کنید. اگر نامی از قبل انتخاب کرده اید باید مطمئن شوید که نام درست و قابل ثبتی است و اگر هم اکنون به انتخاب این نام فکر می کنید باز هم باید همه نکات لازم را در انتخاب نام برند شخصی در نظر داشته باشید.

به صورت کلی می توان گفت نام برند شما نمی تواند جزء نام هایی باشد که قبلا ثبت شده و یا حتی مشابهت بیش از اندازه با نام های ثبت شده قبلی هم مورد قبول نخواهد بود. علاوه بر این مجموعه ای از قوانین برای نام مورد قبول وجود دارد مثل این که نام برند شخصی و یا حقوقی باید با شئونات اسلامی و فرهنگ کلی کشور همخوانی داشته باشد.

استعلام نام را جدی بگیرید

قبل از این که بقیه مراحل را پیش ببرید از نام یا نام های انتخابی استعلام بگیرید. استعلام برند باعث می شود خیالتان از این که نام درستی انتخاب کرده اید راحت شود و در ادامه بابت آن زمان از دست ندهید.

اگر نام انتخابی تان قبلا ثبت شده و یا مشابه نام های ثبت شده است باید آن را عوض کنید و یا تا حدی تغییر دهید که قابل قبول باشد. انتخاب نام غیر مناسب و رد شدن آن مبلغی به هزینه ثبت برند شخصی اضافه نمی کند اما می تواند زمان تان را تا حدی هدر دهد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند

مدارک لازم را آماده کنید

لازم است همه مدارک لازم برای ثبت برند شخصی را آماده کرده و فایل های اسکن شده آن ها را در سایت بارگذاری کنید. پس از این که مراحل اولیه در سایت پشت سر گذاشته و تایید شد باید یک بار به صورت حضوری به اداره مراجعه کرده و اصل یا کپی برابر با اصل مدارک را تحویل دهید.

اظهارنامه را ثبت کنید

ابتدا باید در وب سایت اداره مالکیت معنوی ثبت نام کنید و سپس باید حساب کاربری تان تایید شود. برای این کار لازم است به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنید و برگه ای که از سایت دریافت کرده اید را تحویل دهید. پس از این که حساب شما تایید شد می توانید با نام کاربری و رمز عبور مشخص شده وارد سایت شوید.

پس از آن باید وارد قسمت ثبت اظهارنامه شوید و مدارک لازم را بارگذاری کنید. 3 کارشناس اظهارنامه تان را بررسی می کنند. اگر مشکلی وجود نداشته باشد پیامک تایید آن برای شما ارسال می شود. بررسی پرونده شما می تواند از 10 روز تا 30 روز به طول بیانجامد.

هزینه اظهارنامه را پرداخت کنید

یکی از هزینه های ثبت برند شخصی هزینه مربوط به اظهارنامه است. پس از این که اظهارنامه را ثبت کردید باید هزینه مربوط به آن راهم پرداخت کنید. پس از آن فرمی حاوی اطلاعات کاربری به شما تحویل داده می شود. یک بار دیگر به سامانه وارد شده و نام کاربری و پسوردتان را دریافت نمایید. دقت کنید که این اطلاعات مهم است و باید در حفظ آن کوشا باشید.

آگهی روزنامه رسمی

مورد دیگری که در هزینه ثبت برند شخصی وجود دارد هزینه مربوط به آگهی روزنامه رسمی است. اظهارنامه شما بررسی می شود و اگر مشکلی وجود نداشته باشد و پس از مدت مشخصی باید آگهی روزنامه رسمی چاپ شود. هزینه این آگهی همان طور که گفتیم به تعداد کاراکترها بستگی دارد.

احتمالا یک هفته طول می کشد تا آگهی چاپ شده و به آدرس شما ارسال گردد.

مراجعه حضوری به اداره مالکیت

تا این مرحله هنوز بخشی از هزینه ثبت برند شخصی را پرداخت نکرده اید که در مراحل بعدی با آن آشنا می شوید. اگر در نتیجه ثبت آگهی روزنامه رسمی هیچ شخص یا مجموعه ای نسبت به آن اعتراضی نداشته باشد، بعد از گذشت 30 روز اظهارنامه مورد تایید قرار می گیرد.

پس از دریافت پیامک خوشحال کننده تایید، شما باید به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهید. دقت کنید که در این مرحله باید اصل یا کپی برابر با اصل همه مدارکی که در سایت آپلود شده اند را همراه داشته باشید.

هزینه حق ثبت برند

وقتی صحبت از هزینه ثبت برند شخصی است، حق ثبت برند را هم باید بپردازید. وقتی تشخیص داده شود که ثبت علامت شما مانعی ندارد می توانید اصل مدارک و یا کپی آن ها را به اداره تحویل داده و حق ثبت برند را پرداخت نمایید.

هزینه ثبت برند شخصی نسبت به برند حقوقی تقریبا نصف است و هر چه تعداد طبقاتی که برند را در آن ها ثبت می کنید بیشتر باشد هزینه ثبت هم بیشتر می شود.

روزنامه رسمی نوبت دوم

هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم را هم در هزینه ثبت برند شخصی در نظر بگیرید. پس از این که حق ثبت برند را پرداخت می کنید برند برای شماست. می پرسید پس چرا روزنامه دوم؟ با این روزنامه در حقیقت به همه اطلاع داده می شود که این برند در طبقه یا طبقات مشخص شده متعلق به شماست.

دریافت گواهی 10 ساله برند

در این مرحله باید مدارک لازم را به اداره برده و گواهی 10 ساله برندتان را دریافت نمایید.

 

کدخبر: 900523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟