لیزر موهای زائد بیکینی روش محبوبی برای زنان و مردانی است که می‌خواهند همیشه ناحیه تناسلی تمیز و بدون مویی داشته باشند. اما قبل از رزرو جلسات لیزر بیکینی، باید از عوارض جانبی احتمالی مطلع شوید. در این مقاله به پاسخ این سوال مهم می‌پردازیم که آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می‌شود یا نه. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

عوارض لیزر بیکینی؛ آیا لیزر بیکینی درد دارد؟

نکته مهمی که در دوره‌های آموزش لیزر موهای زائد تاکید می‌شود، این است که نتایج لیزر دائمی نیست، اما در مقایسه با سایر روش‌های رفع موهای زائد مانند اصلاح و اپیلاسیون موها بسیار دیرتر رشد می‌کنند. پس از هر جلسه، لیزر موهای زائد بیکینی معمولا عوارض جانبی رایجی مانند قرمزی و تحریک را تجربه می‌کنید. با این حال، جای نگرانی نیست. این عوارض موقتی هستند و باید پس از چند روز، فروکش کنند.

1.قرمزی و تحریک بیکینی در اثر لیزر

در طول لیزر موهای زائد بیکینی، نور لیزر به پوست اطراف ناحیه شرمگاهی نفوذ کرده، پوست شما نور را جذب می‌کند و سپس به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. این گرما به فولیکول‌های مو در اپیدرم آسیب می‌رساند و در نتیجه ریشه موهای زائد ناحیه تناسلی ضعیف می‌شوند. علاوه بر این، گرمای حاصله می‌تواند باعث قرمزی و تحریک پوست شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، اپراتور ممکن است از یک بی‌حس کننده موضعی استفاده کند تا درد یا تحریک پوستی کاهش یابد. بسته به میزان حساسیت پوست شما ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه لیزر را تجربه کنید یا حتی ممکن است احساس حساسیت و تورم داشته باشید. معمولا درد ناشی لیزر، مدت کوتاهی پس از درمان فروکش می‌کند.

2.پوسته پوسته شدن و تاول زدن

گرمای لیزر باعث می‌شود پوست شما رطوبت خود را از دست بدهد. در نتیجه پوست خشک، ترک‌خورده و پوسته‌ پوسته می‌شود. پوسته‌ پوسته شدن پوست ناحیه مورد هدف لیزر طبیعی است، اما نباید پوسته‌ها را بکنید؛ زیرا با این کار پوست جدید، زودتر از موعد در معرض هوای آزاد قرار می‌گیرد و احتمال بروز عفونت بیشتر می‌شود. همچنین کندن پوسته‌ها، می‌تواند خونریزی، دلمه و زخم را به دنبال داشته باشد.

در این موارد اپراتور توصیه می‌کند که در ناحیه لیزر شده مرطوب کننده بزنید. همچنین باید از خاراندن یا کندن پوسته‌های این نواحی خودداری کنید؛ زیرا ممکن است به پوست شما آسیب برساند. پس از پنج روز، می‌توانید پوست ناحیه لیزر شده را لایه‌برداری کنید تا موهای زائد زودتر بریزند. در دوره آموزش مزونیدلینگ می‌آموزید که چه موقع بهترین زمان انجام این روش و لایه‌برداری از پوست است.

3.سوختگی پوست بیکینی در اثر لیزر

لیزرها بسته به رنگ پوست و میزان موهای بیکینی دمایی بین 50 تا 70 درجه سانتیگراد دارند. در صورتی که اپراتور مهارت و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد، سوختن پوست یک عارضه حتمی است که سه هفته بهبودی آن طول می‌کشد. قبل از هر جلسه لیزر توصیه می‌شود که موهای زائد ناحیه بیکینی را شیو کنید؛ زیرا موهای کوتاه‌تر ناحیه تناسلی می‌توانند آسیب پوستی ناشی از موهای سوخته را کاهش دهند. قبل از انجام لیزر، اپراتور از ژل خنک کننده استفاده می‌کند تا از سوزاندن ناحیه تحت درمان توسط لیزر جلوگیری شود.

4.تغییر رنگ پوست در اثر لیزر

نور لیزر توسط ملانین پوست جذب می‌شود که مسئول رنگدانه‌های پوست شماست؛ بنابراین گرمای جذب شده توسط پوست می‌تواند به تغییر رنگ آن منجر شود. مراجعانی که پوست روشنی دارند، ممکن است بعد از چند جلسه لیزر متوجه تیره شدن ناحیه بیکینی و افراد با پوست تیره، متوجه روشن‌تر شدن این ناحیه شوند. این تغییر رنگ پوست موقتی بوده و حتی در برخی موارد به سختی قابل تشخیص است. به مرور زمان و با لایه‌برداری، پوست به رنگ طبیعی خود برمی‌گردد.

5.خطر عفونت بیکینی بعد از لیزر موهای زائد

لیزرها مانند آنچه در دوره‌های آموزش تزریق بوتاکس می‌آموزید، غیرتهاجمی هستند. با این وجود می‌توانند به راحتی پوست ناحیه تناسلی شما را خشک کنند. مهم است که خشکی این ناحیه را با استفاده از محصولات توصیه شده توسط اپراتور درمان کرده و از خارش یا برداشتن پوسته‌ها خودداری کنید؛ زیرا این کار خطر ابتلا به عفونت ناحیه تناسلی را افزایش می‌دهد.

6.جای زخم بعد از لیزر بیکینی

در صورتی که پوسته‌های ناحیه مورد هدف پرتوهای لیزر را بکنید، زخم ایجاد می‌شود و در صورت عدم درمان به موقع زخم‌ها، جای زخم به طور دائم می‌ماند و به عبارتی اسکار تشکیل می‌شود. با این حال، جای زخم یا اسکار عارضه جانبی مستقیم لیزر موهای زائد نیست و به راحتی می‌توان از تشکیل آن جلوگیری کرد. استفاده از مرطوب کننده و عدم لایه برداری زودهنگام، از نکات مهم برای جلوگیری از اسکارها بعد از لیزر است.

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می‌شود؟

هیچ پژوهش علمی در تایید این فرضیه که لیزر بیکینی باعث نازایی می‌شود، وجود ندارد. واقعیت این است که پرتوهای نور لیزر فقط به پوست نفوذ می‌کنند و به این ترتیب به اندام‌های داخلی که مسئول باروری هستند، نمی‌رسد. علاوه بر عدم وجود پژوهش‌ها، تجربه زنان بسیاری در همه کشورهای دنیا نشان می‌دهد که لیزر بیکینی مطلقا هیچ تاثیری بر قدرت باروری آن‌ها نداشته است.

آیا لیزر ناحیه تناسلی مردان بر باروری تاثیر می‌گذارد؟

امروزه بسیاری از مردان نیز از مزایای لیزر موهای زائد بهره‌مند می‌شوند. با این حال، هنوز این نگرانی وجود دارد که آیا لیزر می‌تواند قدرت باروری مردان را تحت تاثیر قرار دهد یا نه. به طور کلی، لیزر موهای زائد روش بی‌خطری برای از بین بردن موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن است. پرتوهای نور لیزر فقط به فولیکول‌های مو تمرکز کرده و خیلی به عمق بدن نفوذ نمی‌کنند. بنابراین، در شرایط عادی لیزر موهای زائد نباید باعث اختلال نعوظ، کم شدن تعداد اسپرم‌ها یا سایر اشکال ناباروری مردان شود.

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر موهای زائد در آکادمی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که لیزر ناحیه بیکینی چه عوارضی دارد و آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می‌شود یا نه. این روش حذف موهای زائد، با توجه به عوارض بسیار نادر آن محبوبیت زیادی دارد و روز به روز به مشتریان و متقاضیان آن افزوده می‌شود. شما می‌توانید برای تضمین آینده شغلی خود در دوره جامع و کاربردی لیزر موهای زائد آکادمی مای اسکین شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این آکادمی به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید.

 

کدخبر: 899796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟