وسایل لوله کشی پلاستیکی (لیست کامل)

 

امروزه شرکت‌های بسیاری در ایران این محصولات را به تولید می‌رسانند. در این مطلب قصد داریم انواع وسایل لوله کشی پلاستیکی را نام برده و هر کدام از آن‌ها را به طور جداگانه معرفی کنیم. اگر مایلید در خصوص کاربرد و ویژگی‌های ابزار‌های لوله کشی و انواع اتصالات برای لوله کشی پلاستیکی اطلاعاتی داشته باشید، با پاساب همراه شوید.

ابزار‌های ضروری در لوله کشی پلاستیکی

لوله کشی ساختمان‌ها و سیالات از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت و ساز و تأسیساتی است. راه‌اندازی این تأسیسات را می‌توان با استفاده از وسایل لوله کشی میسر کرد. ابزار‌های لوله کشی در انواع مختلفی وجود داشته و شامل موارد زیادی می‌شود. هر کدام از این ابزار عمل خاصی را انجام می‌دهند و شما برای انجام لوله کشی به ابزار‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، نیاز پیدا می‌کنید.

زاویه سنج

زاویه سنج یکی از ابزار‌هایی بوده که فرد لوله کش به طور مداوم با آن سروکار دارد. شما برای اندازه‌گیری زاویه بخش‌های مختلف لوله، باید از این محصول استفاده کنید. عدم استفاده از زاویه سنج موجب به وجود آمدن زوایای اشتباه در لوله کشی شده و در نهایت لوله‌های پلاستیکی در زاویه‌های اشتباهی محکم می‌شوند. پس زمان خرید وسایل لوله کشی پلاستیکی این مورد را به هیچ عنوان از خاطر نبرید.

متر ۵ متری

برای اندازه‌گیری بخش‌های مختلف لوله پلاستیکی به یک متر نیاز دارید. با این کار کیفیت کار شما به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که در مسیر‌های درستی لوله‌ها را نصب و آن را محکم خواهید کرد.

کولیس دیجیتال

کار شما برای لوله کشی پلاستیکی، بدون استفاده از کولیس دیجیتال لنگ مانده و جلو نمی‌رود، به همین دلیل شما باید حتماً یک کولیس دیجیتال داشته باشید. کولیس به ابزاری قدرتمندی گفته می‌شود که اندازه‌گیری عمق، قطر و فاصله بین دو نقطه را انجام می‌دهد. کولیس دیجیتال دارای دو عدد شاخک دقیق بوده و عدد میان دو شاخک، رقمی است که می‌خواهیم آن را اندازه کنیم. برای اینکه بتوانید اندازه‌گیری دقیقی داشته باشید، همچنین برای ایجاد دقت و سهولت کار به این وسیله نیاز خواهید داشت.

آچار لوله گیر

همانطور که در بالا اشاره کردیم نصب لوله پلاستیکی در مسیر اشتباه، باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود. برای اینکه بتوانید در حالت لوله تغییر ایجاد کنید، لوله پلاستیکی را باز و بسته کرده یا اینکه دو قطعه را به همدیگر اتصال دهید، باید ابزاری به اسم آچار لوله گیر را به کار بگیرید. این ابزار یکی از مهم‌ترین وسایل لوله کشی پلاستیکی بوده و مخصوص همین کار است، از همین رو به هیچ عنوان آسیبی به لوله وارد نخواهد کرد. با توجه به اینکه آچار لوله گیر یکی از مهم‌ترین ابزار لوله کشی به حساب می‌آید، پس حتماً آن را در وسایل کاری خود داشته باشید.

اتو لوله

اتو لوله به دستگاه جوش لوله نیز معروف بوده و کاربرد اصلی این دستگاه، تولید گرما برای اتصال لوله‌ها به همدیگر است. شما با استفاده از اتو لوله می‌توانید دو طرف لوله‌ها را داخل کرده و سپس آن‌ها را به هم بچسبانید. قبل از اینکه برای اولین بار از این دستگاه استفاده کنید، توصیه می‌کنیم تمامی دستورالعمل‌های آن را خوانده و آن‌ها را به درستی پیش ببرید.

قیچی لوله بر

همانطور که از اسم این ابزار پیدا است، با استفاده از آن می‌توانید لوله را در مسیری که لازم دارید برش بزنید. بدون قیچی لوله بر، وسایل لوله کشی پلاستیکی شما تکمیل نمی‌شود. این قطعه به کمک تیغه‌های برنده و دسته استانداردی که دارد امکان بریدن لوله پلاستیکی با فشار کم را برای شما میسر می‌سازد. یکی از نشانه‌های قیچی لوله بر بی‌کیفیت، زنگ زدگی آن در مدت زمان نسبتاً کم است. به همین دلیل زمان خرید قیچی لوله بر، محصولی را خریداری کنید که به آب و رطوبت حساس نباشد.

آچار فرانسه

آچار فرانسه نیز یکی دیگر از مهم‌ترین محصولات مهم در لیست ابزار مورد نیاز لوله کشی پلاستیکی بوده که در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی وجود دارد. در زمان انجام لوله کشی ساختمان، شما به حداقل ۳ آچار فرانسه در اندازه‌ها و ابعاد مختلف نیاز دارید. شما با استفاده از آچار فرانسه می‌توانید انواع لوله‌ها و همچنین پیچ و مهره‌ها را باز کنید، از همین رو از این محصول استفاده بسیار زیادی می‌شود.

انبر قفلی

به هیچ عنوان نباید از انبر قفلی زمان خرید وسایل لوله کشی پلاستیکی غافل شوید. انبر قفلی در زمان لوله کشی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و بخش‌های مختلف مانند انواع لوله‌ها را ثابت نگه می‌دارد. این قطعه دارای یک گیره قفل شونده و یک دهانه قابل تنظیم است و به همین دلیل امکان نگهداری انواع لوله‌ها و اتصالات را در سایز‌های مختلف دارد.

کمان اره

کمان اره یکی از محصولات کاربردی بوده که در بیشتر صنایع از آن استفاده می‌کنند. در لوله کشی نیز، اره به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها به حساب می‌آید. کمان اره از یک کمان و یک تیغه برنده بهره می‌برد که تیغه را بر روی کمان نصب کرده‌اند، بدین صورت انجام برش‌های مختلف را برای شما امکان‌پذیر می‌کند.

مته قلاویز و حدیده

آخرین ابزاری که باید در وسایل لوله کشی ساختمان شما باید وجود داشته باشد، مجموعه مته قلاویز و حدیده خواهد بود. این محصولات در دو مدل دستی و برقی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای ایجاد رزوه در فاصله‌های تعیین شده، می‌توانید این ابزار را به کار بگیرید.

لوله کشی پلاستیک

انواع اتصالات لوله کشی پلاستیکی

برای اینکه لوله کشی ساختمان را انجام دهید باید به همراه لوله‌ها، اتصالات آن را نیز خریداری کنید. انواع مختلفی از اتصالات لوله کشی پلاستیکی وجود دارد که در این بخش آن‌ها را برای شما نام می‌بریم. همچنین میتوانید قیمت اتصالات نیوپایپ در سایت پاساب مشاهده نمایید و نسبت به خرید لوله و اتصالات اقدام نمایید.

  1. اتصال بوشن: اتصال یکسر، بوشن مغزی، سه راه بوشن مغزی، بوشن پلی‌اتیلن، سه راه بوشن مغزی بست دار
  2. اتصال بست: بست لوله پلی‌اتیلن، بست دوقلو، بست شیر مخروط، پلی ست دار
  3. اتصال زانو: زانو ۴۵ درجه، زانو ۹۰ درجه، زانو مغزی، زانو یکسر بوشن بست دار، زانو یکسر بوشن دو قلو، زانو تبدیل، زانو یکسر بوشن
  4. اتصال خم دار: لوله خم دار کامل، لوله خم دار
  5. اتصال سه راهی: سه راه معمولی، سه راه تبدیل

همچنین دیگر اتصالات عبارتند از: کپ پلی پروپیلن، درپوش رزوه دار، مهره ماسوره فلزی، تبدیل پلی پروپیلن و شیر فلکه.

جمع‌بندی

انجام لوله کشی در ساختمان‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته و باید به نحو احسنت انجام گیرد. برای اینکار شما به ابزار‌های مختلفی نیاز پیدا می‌کنید. هر کدام از ابزار‌ها کاربرد خاصی دارند و در صورت عدم آن‌ها، کار به درستی انجام نمی‌شود و باید تمامی وسایل لوله کشی پلاستیکی را خریداری نمایید. علاوه بر این انواع مختلفی از اتصالات وجود دارد که لوله‌ها را به همدیگر پیوند می‌دهد. شما می توانید لوله سفید آذین را از فروشگاه پاساب به صورت آنلاین خریداری نمایید و یا با شماره های زیر تماس بگیرد:

۰۲۱-۶۶۳۱۳۶۷۹

۰۲۱-۶۶۳۱۳۷۰۲

 

کدخبر: 891981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟